Voor een winkelconcept met lades (bvb. laminaatvloeren) hebben we elk product (vloerstaal) voorzien van een custom-made beacon icm. een magneet. Bij het wegtrekken van de sensor op de lade, en het verbreken van het magnetisch veld, wordt via een pulse gestuurd (Bluetooth LE of Zigbee, we gebruiken beide) naar het scherm erboven, dat hierop reageert en de informatie van de op dat moment bekeken vloeren weergeeft.
Dit principe heeft als voordeel dat elk product (vloerstaal) de unieke ‘identifier’ (serienr.) bevat, waardoor je deze producten eruit kan halen en van plaats kan wisselen. Zo blijft de software altijd de juiste productinformatie tonen, ongeacht de plaats. Bij inactiviteit toont het scherm sfeerbeelden en remote-managed content.
Digitaliseren van bestaande verkoopstools
Deze uitwerking is een mooi voorbeeld van hoe we traditionele niet-digitale elementen in een winkel of bedrijf toch kunnen digitaliseren, zonder kabels of slijtgevoelige sensoren. Ook kunnen de klanten de lades blijven bedienen zoals ze gewoon zijn, de interactie is helemaal effort-less en de technologie is volledig verborgen.
"Topsamenwerking! Het team van Digitopia heeft niet alleen een ongelofelijke ervaring in alles wat met beeldschermen te maken heeft, ze denken ook echt creatief mee over user interface en toepassingen specifiek voor jouw product of business."
Pieter Buyck - Founder @Floorify
