Volg gratis inspiratiesessies bij Digitopia op 22 juni - Meld je vrijblijvend aan

Lees meer
Bmwvelg

BMW kiest voor interactiviteit en digital signage van Digitopia

BMW-Group België-Luxemburg was op zoek naar een kosteneffectieve manier om de showroom te digitaliseren.

BMW-Group België-Luxemburg was op zoek naar een kosteneffectieve manier om de showroom te digitaliseren. Via een interactief medium de klassieke informatiedragers vervangen door gegevens over de auto en de CO2-uitstoot. Dat was de initiële doelstelling. Het was onderdeel van een zoektocht naar digitalisering en uniformiteit in het hele netwerk. Het resultaat was de interactieve 22” BMW-totem. In zo goed als alle BMW en MINI consessies staan een aantal projecten van ons. Naast de gewone signage werkten we deze van A-Z uit: van klantbespreking, wireframing, design, software ontwikkeling; ontwerp van de metalen kiosk; sales bij de consessies; tot installatie en 24/7 support.

Het geheel moest niet alleen duurzaam en betaalbaar zijn, het moest ook heel gemakkelijk in gebruik zijn, zodat het een ontzorging betekende voor de concessies en geen extra zorg. Met het volledig zelf ontwikkelde dashboard kunnen dealers zeer snel een auto configureren en vervolgens koppelen aan een totem. Verder verloopt alles automatisch en kan de klant via de totem op ontdekkingsreis.

Totems boordevol on-demand informatie

De infodisplay is een waardevolle aanvulling voor zowel de verkopers, die met het scherm alle informatie direct beschikbaar hebben, als de klant, die zelf alles kan ontdekken naast de betreffende wagen. Bijkomende kan hij met zijn smartphone via een QR-code scan alle informatie ook bijhouden. De totem bevat onder andere:

  • Filmpjes en afbeeldingen van het desbetreffende model
  • Aantal auto’s van dit type op voorraad bij deze concessie
  • Wettelijk verplichte dynamische CO2-fiche
  • Catalogus met full overview van moteren en opties
  • Financiering alsook prijs en inbegrepen opties van de wagen

We bieden elke BMW consessie een totaalpakket met infodisplays aan. Deze display kan bij elke auto geplaatst worden. Via een dashboard kan een consessiehouder zijn wagens beheren, en de configuratie op een infodisplay plaatsen. Een klant kan elke wagenconfiguratie en opties, brochure, prijslijst en CO2-sheet bekijken op het scherm, alsook alle stockwagens die een consessie verkoopt.

Omdat BMW België alle terugkerende details zoals brochures, foto’s en video’s zelf centraal beheert, en deze bij een wagen automatisch worden aangevuld, biedt de infodisplay een zeer mooie ervaring om een wagen te ontdekken. De effort die consessies zelf moeten doen om een nieuwe wagen toe te voegen is op deze manier heel klein.

Receptie desk

Tijdens corona kon je een showroom enkel bezoeken op afspraak. Om de ontvangst vlotter te laten verlopen, ontwikkelden we voor de infodisplays een extra applicatie waarmee bezoekers zich aanmelden bij binnenkomst. Zo kreeg de juiste verkoper een bericht als zijn klant toekwam, en kon hij deze zelf gaan ontvangen.

Informatiezuil

Onze informatiezuil creëert nog meer impact dankzij zijn grootte en combinatie van interactief stuk met reclamebeelden onderaan.. Hier kunnen bezoekers van een showroominformatie opvragen over de beschikbare stockwagens, tweedehandswagens, of andere specifieke verkoopsgerichte informatie.

  • INNO tilt winkelervaring met indoor LED naar hoger niveau

    INNO tilt winkelervaring met indoor LED naar hoger niveau

    Digitopia werd geselecteerd om twee vestigingen van INNO in Brussel klaar te maken voor de toekomst, waaronder de flagship stores in de Nieuwstraat en Louisa.

    Ontdek deze referentie
  • Belfius: digital signage in alle kantoren

    Belfius: digital signage in alle kantoren

    Al jaren werken de kantoren naar tevredenheid met onze CMS. Het digital signage netwerk van Belfius brengt vandaag een attractieve mix van beeldtypes en engaging content. Door de jaren hebben we extra high brightness schermen geplaatst aan de strategische etalages of straatzijdes.

    Ontdek deze referentie
  • DPG Media kiest voor content consultancy

    DPG Media kiest voor content consultancy

    Aanvankelijk was het de bedoeling om bestaande broadcast content te hergebruiken, maar dat bleek niet te werken. Vervolgens werd Digitopia ingeschakeld om te adviseren over content. Ondertussen heeft DPG Media meer dan 150 signage licenties in gebruik.

    Ontdek deze referentie
  • Beaulieu gebruikt ons interactief concept op beurzen

    Beaulieu gebruikt ons interactief concept op beurzen

    Volledig op maat gemaakte oplossingen op basis van RFID-technologie. Van ontwikkeling tot meubilair, Digitopia ontzorgt volledig. De digital signage displays van alle sites in de wereld worden centraal beheerd vanuit België.

    Ontdek deze referentie
  • Nespresso: laat zich ondersteunen door onze robots

    Nespresso: laat zich ondersteunen door onze robots

    Wil je meer werk maken van de klantbeleving in je winkel? Zorg dan dat iemand anders de meest gestelde vragen in je winkel beantwoordt. Een robot bijvoorbeeld, zoals Temi.

    Ontdek deze referentie

Inspiratiesessies bij Digitopia op 22 juni

Ontdek hier de sessies die we geven!

Lees meer