Bmwvelg

BMW kiest voor interactiviteit en digital signage van Digitopia

BMW-Group België-Luxemburg zet vol in op digital signage om zijn digitale schermen aan te sturen. Beeldscherm communicatie maakt het verschil, zeker met interactie erbij.

BMW-Group België-Luxemburg was op zoek naar een kosteneffectieve manier om de showroom te digitaliseren. Via een interactief medium de klassieke informatiedragers vervangen door gegevens over de auto en de CO2-uitstoot. Dat was de initiële doelstelling. Het was onderdeel van een zoektocht naar digitalisering en uniformiteit in het hele netwerk. Het resultaat was de interactieve 22” BMW-totem. In zo goed als alle BMW en MINI consessies staan een aantal projecten van ons. Naast de gewone digital signage werkten we deze van A-Z uit: van klantbespreking, wireframing, design, software ontwikkeling; ontwerp van de metalen kiosk; sales bij de consessies; tot installatie en 24/7 support.

Het geheel moest niet alleen duurzaam en betaalbaar zijn, het moest ook heel gemakkelijk in gebruik zijn, zodat het een ontzorging betekende voor de concessies en geen extra zorg. Met het volledig zelf ontwikkelde dashboard kunnen dealers zeer snel een auto configureren en vervolgens koppelen aan een totem. Verder verloopt alles automatisch en kan de klant via de totem op ontdekkingsreis.

content gemaakt voor de interactieve totem waar klanten informatie op aanvragen over BMW wagens
interactieve kiosk of zuil waar klanten informatie op aanvragen over BMW wagens

Totems boordevol on-demand informatie gevoed door digital signage

De infodisplay is een waardevolle aanvulling voor zowel de verkopers, die met het scherm alle informatie direct beschikbaar hebben, als de klant, die zelf alles kan ontdekken naast de betreffende wagen. Bijkomende kan hij met zijn smartphone via een QR-code scan alle informatie ook bijhouden. De totem bevat onder andere:

  • Filmpjes en afbeeldingen van het desbetreffende model
  • Aantal auto’s van dit type op voorraad bij deze concessie
  • Wettelijk verplichte dynamische CO2-fiche
  • Catalogus met full overview van moteren en opties
  • Financiering alsook prijs en inbegrepen opties van de wagen

We bieden elke BMW consessie een totaalpakket met infodisplays aan. Deze display kan bij elke auto geplaatst worden. Via een dashboard kan een consessiehouder zijn wagens beheren, en de configuratie op een infodisplay plaatsen. Een klant kan elke wagenconfiguratie en opties, brochure, prijslijst en CO2-sheet bekijken op het scherm, alsook alle stockwagens die een consessie verkoopt. Digital signage op zijn creatiefst!

Omdat BMW België alle terugkerende details zoals brochures, foto’s en video’s zelf centraal beheert, en deze bij een wagen automatisch worden aangevuld, biedt de infodisplay een zeer mooie ervaring om een wagen te ontdekken. De effort die consessies zelf moeten doen om een nieuwe wagen toe te voegen is op deze manier heel klein. Digital signage werkt voor BMW en niet omgekeerd.

informatiescherm in een autogarage met content afkomstig van het digital signage platform centoview
informatiekiosk tussen twee auto's waar de bezoeker via interactiviteit door gegevens kan bladeren

Receptie desk

Tijdens corona kon je een showroom enkel bezoeken op afspraak. Om de ontvangst vlotter te laten verlopen, ontwikkelden we voor de infodisplays een extra applicatie waarmee bezoekers zich aanmelden bij binnenkomst. Zo kreeg de juiste verkoper een bericht als zijn klant toekwam, en kon hij deze zelf gaan ontvangen.

Informatiezuil - prachtig digitaal scherm

Onze informatiezuil creëert nog meer impact dankzij zijn grootte en combinatie van interactief stuk met reclamebeelden onderaan.. Hier kunnen bezoekers van een showroominformatie opvragen over de beschikbare stockwagens, tweedehandswagens, of andere specifieke verkoopsgerichte informatie.

  • ISS rekent op digital signage in zijn restaurants en HQ

    ISS rekent op digital signage in zijn restaurants en HQ

    Bedrijven laten focussen op hun kernactiviteit door facility services over te nemen. Dat is wat ISS succesvol doet met een uitgebreid aanbod services aan schoonmaak, onderhoud, catering, onthaal etc. Wereldwijd rekent ISS op 350.000 medewerkers. Hier in België zitten ze inmiddels aan 9.000 medewerkers. Met een netwerk van meer dan 100 schermen worden bezoekers en personeel bij eindklanten geïnformeerd.

    Ontdek deze referentie
  • az groeninge communiceert optimaal naar patiënten, bezoekers en personeel

    az groeninge communiceert optimaal naar patiënten, bezoekers en personeel

    In dit ziekenhuis staan kwaliteitsvolle zorg, innovatie en patiëntgerichtheid centraal. Diversiteit, transparantie, open communicatie, laagdrempeligheid en luisterbereidheid zijn daarbij cruciaal. Met meer dan 80 digitale schermen wordt de algemene communicatie verzekerd naar patiënt, bezoeker en personeel.

    Ontdek deze referentie
  • Mooie content case bij Gemeente Puurs-Sint-Amands

    Mooie content case bij Gemeente Puurs-Sint-Amands

    Puurs-Sint-Amands is een prachtige gemeente in de Belgische provincie Antwerpen. De gemeente ontstond door het samengaan van de gemeenten Puurs en Sint-Amands op 1 januari 2019. Met meer dan 30 displays beschikt de gemeente over een krachtig schermnetwerk om informatie naar burgers (slim) te verspreiden. Van de bib, de brandweer, het gemeentehuis tot het cultureel centrum en de sportvelden ... digital signage verbindt deze gemeente.

    Ontdek deze referentie
  • Toerisme Vlaanderen zet in op digitale media

    Toerisme Vlaanderen zet in op digitale media

    Bij Toerisme Vlaanderen versterken ze de positieve kracht van toerisme. Ze helpen Vlaanderen mee bloeien als innovatieve en kwalitatieve reisbestemming die bewoners, ondernemers en bezoekers inspireert. Het einddoel? Een florerende bestemming worden! Het hoofdkwartier op de Grote Markt te Brussel vertrouwt op onze digital signage software om het personeel op de hoogte te houden van alles wat er leeft binnen deze mooie organisatie.

    Ontdek deze referentie
  • Meer dan 165 digitale schermen bij Q8 en Panos

    Meer dan 165 digitale schermen bij Q8 en Panos

    Brandstofprijzen / Winkelaanbiedingen / Voertuigonderhoud / Loyalty-programma's / Reis gerelateerde informatie / Veiligheid en andere instructies. Q8 heeft een uitgebreid netwerk van bemande en onbemande tankstations. Met meer dan 500 Belgische Q8 en Q8 easy-stations is er altijd wel eentje bij jou in de buurt.

    Ontdek deze referentie
  • Referenties in digital signage

    Digitale schermen met digital signage of een audiovisuele installatie nodig? Ontdek op deze pagina wat we voor onze bestaande klanten betekenen.

    Ontdek al onze referenties

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer