BMW-Group België-Luxemburg was op zoek naar een kosteneffectieve manier om de showroom te digitaliseren. Via een interactief medium de klassieke informatiedragers vervangen door gegevens over de auto en de CO2-uitstoot. Dat was de initiële doelstelling. Het was onderdeel van een zoektocht naar digitalisering en uniformiteit in het hele netwerk. Het resultaat was de interactieve 22” BMW-totem. In zo goed als alle BMW en MINI consessies staan een aantal projecten van ons. Naast de gewone digital signage werkten we deze van A-Z uit: van klantbespreking, wireframing, design, software ontwikkeling; ontwerp van de metalen kiosk; sales bij de consessies; tot installatie en 24/7 support.
Het geheel moest niet alleen duurzaam en betaalbaar zijn, het moest ook heel gemakkelijk in gebruik zijn, zodat het een ontzorging betekende voor de concessies en geen extra zorg. Met het volledig zelf ontwikkelde dashboard kunnen dealers zeer snel een auto configureren en vervolgens koppelen aan een totem. Verder verloopt alles automatisch en kan de klant via de totem op ontdekkingsreis.
Totems boordevol on-demand informatie gevoed door digital signage
De infodisplay is een waardevolle aanvulling voor zowel de verkopers, die met het scherm alle informatie direct beschikbaar hebben, als de klant, die zelf alles kan ontdekken naast de betreffende wagen. Bijkomende kan hij met zijn smartphone via een QR-code scan alle informatie ook bijhouden. De totem bevat onder andere:
- Filmpjes en afbeeldingen van het desbetreffende model
- Aantal auto’s van dit type op voorraad bij deze concessie
- Wettelijk verplichte dynamische CO2-fiche
- Catalogus met full overview van moteren en opties
- Financiering alsook prijs en inbegrepen opties van de wagen
We bieden elke BMW consessie een totaalpakket met infodisplays aan. Deze display kan bij elke auto geplaatst worden. Via een dashboard kan een consessiehouder zijn wagens beheren, en de configuratie op een infodisplay plaatsen. Een klant kan elke wagenconfiguratie en opties, brochure, prijslijst en CO2-sheet bekijken op het scherm, alsook alle stockwagens die een consessie verkoopt. Digital signage op zijn creatiefst!
Omdat BMW België alle terugkerende details zoals brochures, foto’s en video’s zelf centraal beheert, en deze bij een wagen automatisch worden aangevuld, biedt de infodisplay een zeer mooie ervaring om een wagen te ontdekken. De effort die consessies zelf moeten doen om een nieuwe wagen toe te voegen is op deze manier heel klein. Digital signage werkt voor BMW en niet omgekeerd.
Receptie desk
Tijdens corona kon je een showroom enkel bezoeken op afspraak. Om de ontvangst vlotter te laten verlopen, ontwikkelden we voor de infodisplays een extra applicatie waarmee bezoekers zich aanmelden bij binnenkomst. Zo kreeg de juiste verkoper een bericht als zijn klant toekwam, en kon hij deze zelf gaan ontvangen.
Informatiezuil - prachtig digitaal scherm
Onze informatiezuil creëert nog meer impact dankzij zijn grootte en combinatie van interactief stuk met reclamebeelden onderaan.. Hier kunnen bezoekers van een showroominformatie opvragen over de beschikbare stockwagens, tweedehandswagens, of andere specifieke verkoopsgerichte informatie.