Foodmaker qsr digital signage digitopia

Digital signage voor food en restaurants - Betere ROI met digitale schermen (QSR)

Digital signage speelt een belangrijke rol in de ondersteuning van Quick Service Restaurants (QSR). Het draagt bij aan operationele efficiëntie, marketing campagnes en je bedrijfsimago in general.

Bestelmenu's met prijsweergave

Digital signage wordt gebruikt voor het weergeven van menu-items, prijzen en speciale aanbiedingen. Deze dynamische tabellen kunnen snel worden bijgewerkt en aangepast aan veranderingen in het menu, seizoensgebonden promoties en actuele prijzen. Dit helpt klanten bij het nemen van beslissingen en vermindert de wachttijd bij de kassa.

Upselling en cross-selling:

Door de visuele aantrekkelijkheid en aangepaste inhoud kunnen digital signage displays klanten verleiden tot het bestellen van extra items of upgrades, wat de omzet per klant verhoogt. Zoals het tonen van aanvullende producten die goed passen bij wat de klant reeds heeft besteld.

QSR of digital signage ruimte met verschillende digitale schermen
QSR en digital signage toog met eten en saladebar, het scherm is interactief om keuzes te maken.

Wachtrijmanagement

Digital signage wordt ingezet om wachttijden te verminderen door klanten te informeren over hun plaats in de rij en geschatte wachttijden. Dit verhoogt de tevredenheid van klanten en helpt bij het optimaliseren van de wachtrijervaring.

Voedselbereiding, nutriscores en allergenen

Sommige QSR's gebruiken digital signage om klanten te laten zien hoe hun bestellingen worden bereid. Dit biedt transparantie en kan tevens de verwachtingen van klanten met betrekking tot wachttijden beïnvloeden. Het delen van de samenstelling van de maaltijden op de schermen doet ook de overhead dalen op je personeel.

Loyaliteitsprogramma's

Digital signage kan klanten informeren over loyaliteitsprogramma's, kortingsaanbiedingen en beloningen voor herhaalde bezoeken. Dit kan de klantretentie versterken en herhaaldelijke aankopen aanmoedigen.

Entertainment en merkbeleving

Naast functionele informatie kunnen digital signage displays entertainment bieden aan klanten terwijl ze wachten, zoals video's, nieuwsfeeds of interactieve games. Dit draagt bij aan de positieve merkbeleving.

QSR of digital signage ruimte met verschillende digitale schermen in een videowall, je ziet menuborden met prijzen.
Bedrijfsrestaurant met twee digitale schermen en content over eten, menu en food prijzen.

Wayfinding

Naast onze aangehaalde commerciële thema's bieden digitale schermen ook meerwaarde in het begeleiden van klanten of werknemers. Vaak hebben we te maken met een zeer diep assortiment met bijhorende (verschillende) keukens. Eenvoudige pijlen of andere indicatoren helpen je personeel ook in het verstrekken van de nodige informatie.

Snelle updates en consistentie

QSR's kunnen snel en eenvoudig updates doorvoeren waardoor ze in staat zijn om onmiddellijk te reageren op veranderingen in het menu, voorraadniveaus of andere data (buitentemperatuur?). Dit helpt bij het handhaven van consistente informatieverspreiding.

Ben je zoekende naar zo’n oplossingen? Laat het ons weten, we kunnen heel veel zaken demonstreren en beschikken over een pak typische QSR referenties uit de Benelux.

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage