Digital signage fashion content

Stella McCartney: Fashion storytelling met duurzame digital signage

Stella McCartney beschrijft zichzelf als een progressief luxemerk. Ze was een van de eersten die volledig afzag van bont en leer in haar collecties. Ze streeft ernaar om producten te creëren met een zo laag mogelijke milieu impact. Ze neemt regelmatig display fabrikanten zoals LG en Sony onder de arm om disruptieve concepten te lanceren.

Verklein je voetafdruk

De strijd tegen de degradatie van biodiversiteit en klimaatverandering vereist dat de hele mode-industrie werkt aan transformaties die een impact hebben op ons globale ecosysteem. Deze ontwerpster is wat dat betreft een ambassadrice van een groene en duurzame toekomst. Ze durft uit haar comfortzone treden en maakt er dan ook een handelsmerk van. Twee in één dus.

Moeder Aarde spreekt de massa toe

De catwalk liep door een lichtdoorlatend gebouw met hoge glazen wanden. Tussen de toeschouwers werden digital signage schermen opgesteld. Op deze beelddragers werden landschappen getoond, vergezeld van een vrouwelijke stem die zichzelf voorstelde als Moeder Aarde. Haar toespraak aan de gasten opende de show in stijl en op originele wijze.

Druivenleer

Met dit digital signage concept creëerde de Britse ontwerpster niet alleen spanning voor haar show, maar introduceerde ze ook het motto van haar Ready-to-Wear-collectie. Voor de kledingstukken gebruikte ze namelijk 90 procent verantwoord gewonnen materialen en experimenteerde ze met een druivenleer vervanger.

Waarom LFD's?

Een grote dominante videowall of indoor LED zou niet hetzelfde meeslepende effect hebben gehad. De ontwerpster trok haar milieubewustzijn door en koos voor zuinige large format displays die opgesteld werden zoals de structuur van bomen. De verschillende formaten, bijna willekeurig geplaatste schermen, waren het ideale medium voor dit verhaal. De boodschap werd van alle kanten gehoord en gezien door het publiek.

Meer weten over communicatie in fashion & retail?

Credits: Sony & LG

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer