Digital signage fashion content

Stella McCartney: Fashion storytelling met duurzame digital signage

Stella McCartney beschrijft zichzelf als een progressief luxemerk. Ze was een van de eersten die volledig afzag van bont en leer in haar collecties. Ze streeft ernaar om producten te creëren met een zo laag mogelijke milieu impact. Ze neemt regelmatig display fabrikanten zoals LG en Sony onder de arm om disruptieve concepten te lanceren.

Verklein je voetafdruk

De strijd tegen de degradatie van biodiversiteit en klimaatverandering vereist dat de hele mode-industrie werkt aan transformaties die een impact hebben op ons globale ecosysteem. Deze ontwerpster is wat dat betreft een ambassadrice van een groene en duurzame toekomst. Ze durft uit haar comfortzone treden en maakt er dan ook een handelsmerk van. Twee in één dus.

Moeder Aarde spreekt de massa toe

De catwalk liep door een lichtdoorlatend gebouw met hoge glazen wanden. Tussen de toeschouwers werden digital signage schermen opgesteld. Op deze beelddragers werden landschappen getoond, vergezeld van een vrouwelijke stem die zichzelf voorstelde als Moeder Aarde. Haar toespraak aan de gasten opende de show in stijl en op originele wijze.

Druivenleer

Met dit digital signage concept creëerde de Britse ontwerpster niet alleen spanning voor haar show, maar introduceerde ze ook het motto van haar Ready-to-Wear-collectie. Voor de kledingstukken gebruikte ze namelijk 90 procent verantwoord gewonnen materialen en experimenteerde ze met een druivenleer vervanger.

Waarom LFD's?

Een grote dominante videowall of indoor LED zou niet hetzelfde meeslepende effect hebben gehad. De ontwerpster trok haar milieubewustzijn door en koos voor zuinige large format displays die opgesteld werden zoals de structuur van bomen. De verschillende formaten, bijna willekeurig geplaatste schermen, waren het ideale medium voor dit verhaal. De boodschap werd van alle kanten gehoord en gezien door het publiek.

Meer weten over communicatie in fashion & retail?

Credits: Sony & LG

  • De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    Om de winkelervaring en sfeer te optimaliseren maken alle Aveve-winkels al jaren gebruik van ons digital signage platform. Deze innovatieve pop-up store werd geïntegreerd in het bestaande display-netwerk van Aveve. Onze schermen, software en content creëren een levendige en meeslepende winkelomgeving waarin klanten volledig opgaan in de unieke sfeer en het duurzame karakter van Aveve.

    Discover this article
  • Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Voorraadbeheer is essentieel in logistiek en retail, maar de infrastructuur van belangrijke ruimtes zoals voorraadkamers en magazijnen is vaak verouderd. Deze zones zetten we regelmatig om naar intelligente centra die cruciale informatie weergeven.

    Discover this article
  • Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    KBC en Immoscoop hebben een strategische samenwerking waarbij ze de krachten bundelen om online vastgoed op een duurzame manier in de markt te zetten. Deze samenwerking begon in juni 2021. Het doel van het platform is om kandidaat-kopers een optimale beleving te bieden bij het selecteren, financieren, verwerven en verzekeren van hun toekomstige woning.

    Discover this article
  • Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Digitopia verzorgt al 18 jaar succesvol beeldschermcommunicatie (software, schermen, content en AV) bij meer dan 60 Vlaamse steden en gemeenten, publieke instellingen en veiligheidszones. We gebruiken graag onze expertise om te informeren en ondersteunen. We kunnen onze oplossingen, indien gewenst, eenvoudig aanbieden via diverse raamcontracten, waardoor er geen aanbesteding nodig is.

    Discover this article
  • Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Digitopia, marktleider in digital signage en smart office solutions in België, verwelkomt Smile Invest als meerderheids-aandeelhouder. Deze strategische samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van Digitopia en biedt nieuwe kansen voor expansie op nationaal en internationaal niveau. Oprichter Jan Bussels en zijn ervaren team blijven actief betrokken bij het bedrijf en investeren mee in de transactie. Onder de nieuwe groepsnaam dgtgroup worden de activiteiten van Digitopia, Centomedia, Aviniti en Thisplays2 samengevoegd.

    Discover this article
  • Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    De massaproductie door fabrikanten zoals Samsung en Visionect brengt een versnelling te weeg op deze duurzame markt. In een wereld waar digital signage voortdurend evolueert, biedt E-paper een duurzaam alternatief om informatie weer te geven. Met zijn unieke eigenschappen en veelzijdige toepassingen heeft E-paper de potentie om traditionele schermen aan te vullen én op sommige plaatsen te vervangen.

    Discover this article
  • Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    ISE, oftewel Integrated Systems Europe, is de grootste internationale beurs voor audiovisuele- (AV) en system integrators. Dit evenement vindt jaarlijks plaats in Barcelona en trekt bezoekers aan uit allerlei sectoren zoals retail, technologie, entertainment, onderwijs en corporate. Bezoek stand G100 in Hall 5!

    Discover this article
  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage