Verklein je voetafdruk
De strijd tegen de degradatie van biodiversiteit en klimaatverandering vereist dat de hele mode-industrie werkt aan transformaties die een impact hebben op ons globale ecosysteem. Deze ontwerpster is wat dat betreft een ambassadrice van een groene en duurzame toekomst. Ze durft uit haar comfortzone treden en maakt er dan ook een handelsmerk van. Twee in één dus.
Moeder Aarde spreekt de massa toe
De catwalk liep door een lichtdoorlatend gebouw met hoge glazen wanden. Tussen de toeschouwers werden digital signage schermen opgesteld. Op deze beelddragers werden landschappen getoond, vergezeld van een vrouwelijke stem die zichzelf voorstelde als Moeder Aarde. Haar toespraak aan de gasten opende de show in stijl en op originele wijze.
Druivenleer
Met dit digital signage concept creëerde de Britse ontwerpster niet alleen spanning voor haar show, maar introduceerde ze ook het motto van haar Ready-to-Wear-collectie. Voor de kledingstukken gebruikte ze namelijk 90 procent verantwoord gewonnen materialen en experimenteerde ze met een druivenleer vervanger.
Waarom LFD's?
Een grote dominante videowall of indoor LED zou niet hetzelfde meeslepende effect hebben gehad. De ontwerpster trok haar milieubewustzijn door en koos voor zuinige large format displays die opgesteld werden zoals de structuur van bomen. De verschillende formaten, bijna willekeurig geplaatste schermen, waren het ideale medium voor dit verhaal. De boodschap werd van alle kanten gehoord en gezien door het publiek.