Digitopia retail digital signage content digitale schermen eco vitrine

Sedona maakt zelf digital signage content met hoge ROI

Sedona is een gevestigde modewaarde in de Antwerpse binnenstad. Met een uitstekende ligging gaat het deze winkel dan ook voor de wind. De klant ging er lang van uit dat scherm communicatie iets was voor de happy few of enkel haalbaar is voor de grote winkelwarenhuizen.

Deze perceptie was niet nieuw voor ons en krijgen we wel vaker te horen. Voor een laag maandelijks bedrag ben je up en running in een handomdraai en ontvang je inbegrepen support alsook tips voor je content en templates. Door de jaren heen zagen we zelf Sedona enorm groeien op vlak van content creatie. Dat maakt deze case voor andere klanten of kleinere zelfstandigen dan ook zeer interessant. Sedona is een multi-merken winkel voor al wie op zoek is naar een uitgebreide keuze in dameskleding. In het uitgebreide assortiment vind je voor elke gelegenheid een prachtige outfit. Je treft de Sedona store aan te Hopland 1 in Antwerpen.

Eigen content machine

Wanneer je content creëert wil je voorkomen dat je tijd en energie stopt in het maken van media waar mensen niet naar om kijken. Bij Sedona weten ze ondertussen dat storytelling rendeert, oftewel het vertellen van je persoonlijk winkelverhaal helpt aanzienlijk om klanten te overtuigen. Het is dan ook de krachtigste manier om op te vallen met je mode detailzaak.

Zeer hoge ROI output

ROI is vandaag een zeer meetbaar begrip, onze klant weet perfect wat doen om bepaalde stock te laten dalen door het in the picture te brengen met korte videoclips op de digitale schermen. Sedona laat personeel en klanten de kledij modelleren en neemt dit eenvoudigweg op. Deze media kan vervolgens meteen op alle social kanalen en digitale schermen worden weergegeven.

Consistent content maken & delen

Het implementeren van een goede content marketingstrategie is geen kwestie van af en toe een blogpost schrijven of foto inplannen op je schermen. Sedona bouwde een band op met de klanten door de content steeds te onderhouden en te verbeteren, maar vooral: het consistent maken en verspreiden van frisse media. De klanten rekenen er op dat Sedona ze up to date houdt over nieuwe collecties, trends en promo’s.

Men zou heel makkelijk bestaande clips van de merken kunnen inplannen (die zien er trouwens ook geweldig uit), maar dan creëer je een zekere afstand tot je publiek. Tijdens het winkelen valt het meteen op dat het winkelpersoneel zelf continue op de schermen mode en trends laat zien die voor het grijpen liggen in de winkel zelf.

3 jaar geleden gestart met twee digitale schermen en een CMS

Heb je steeds een duizelingwekkend aantal schermen nodig om klanten te overtuigen? Neen, deze case is een blueprint waarbij de kleine detailshop focust op kwaliteit in plaats van kwantiteit. De plaatsing van de displays wordt hier dan ook doorslaggevend. We werken met 2 high brightness displays gericht naar het straatbeeld, aangevuld met 1 display aan de kassa.

LG ultra high brightness schermen

Wanneer schermen in direct zonlicht staan, raden we doorgaans LG ultra high brightness schermen aan voor een perfect leesbaar beeld op elk tijdstip van de dag. Voor de oriëntatie opteerden we voor portrait, dat blijft een zeer dankbaar formaat om mode, kledij en catwalks te showen.

Interactiviteit met barcode scanners versterkt retail- en winkelbeleving

Met barcodes en QR codes in digital signage kan je interactieve ervaringen creëren voor je publiek. Sedona gaat shoppers toelaten om zelf een scanner op te nemen in de buurt van de displays. Momenteel starten ze met het jeans assortiment. Wanneer een klant een broek oppakt en de code scant, zal het scherm automatisch gerelateerde informatie zoals prijzen, kenmerken en klantbeoordelingen tonen. Dit maakt de customer experience aangenamer en informatiever voor de klant.

Het belang van social media, versterk je inbound marketing met digitale schermen

Digitale schermen kunnen makkelijk reeds bestaande content weergeven die je voor socials produceert. Je kan deze vaak 1 op 1 overnemen maar het wordt pas echt interessant als je schermen een echt vervolgverhaal weergeven. Sedona gebruikt op Instagram allerlei korte clips om te teasen. In de winkel tref je dan weer de volledige versies aan in een beeldvullend formaat.

Via deze weg willen we Sedona bedanken voor het gestelde vertrouwen en de toewijding om dagelijks met digitale marketing bezig te zijn in deze unieke modespeciaalzaak.

  • ISS rekent op digital signage in zijn restaurants en HQ

    ISS rekent op digital signage in zijn restaurants en HQ

    Bedrijven laten focussen op hun kernactiviteit door facility services over te nemen. Dat is wat ISS succesvol doet met een uitgebreid aanbod services aan schoonmaak, onderhoud, catering, onthaal etc. Wereldwijd rekent ISS op 350.000 medewerkers. Hier in België zitten ze inmiddels aan 9.000 medewerkers. Met een netwerk van meer dan 100 schermen worden bezoekers en personeel bij eindklanten geïnformeerd.

    Ontdek deze referentie
  • az groeninge communiceert optimaal naar patiënten, bezoekers en personeel

    az groeninge communiceert optimaal naar patiënten, bezoekers en personeel

    In dit ziekenhuis staan kwaliteitsvolle zorg, innovatie en patiëntgerichtheid centraal. Diversiteit, transparantie, open communicatie, laagdrempeligheid en luisterbereidheid zijn daarbij cruciaal. Met meer dan 80 digitale schermen wordt de algemene communicatie verzekerd naar patiënt, bezoeker en personeel.

    Ontdek deze referentie
  • Mooie content case bij Gemeente Puurs-Sint-Amands

    Mooie content case bij Gemeente Puurs-Sint-Amands

    Puurs-Sint-Amands is een prachtige gemeente in de Belgische provincie Antwerpen. De gemeente ontstond door het samengaan van de gemeenten Puurs en Sint-Amands op 1 januari 2019. Met meer dan 30 displays beschikt de gemeente over een krachtig schermnetwerk om informatie naar burgers (slim) te verspreiden. Van de bib, de brandweer, het gemeentehuis tot het cultureel centrum en de sportvelden ... digital signage verbindt deze gemeente.

    Ontdek deze referentie
  • Toerisme Vlaanderen zet in op digitale media

    Toerisme Vlaanderen zet in op digitale media

    Bij Toerisme Vlaanderen versterken ze de positieve kracht van toerisme. Ze helpen Vlaanderen mee bloeien als innovatieve en kwalitatieve reisbestemming die bewoners, ondernemers en bezoekers inspireert. Het einddoel? Een florerende bestemming worden! Het hoofdkwartier op de Grote Markt te Brussel vertrouwt op onze digital signage software om het personeel op de hoogte te houden van alles wat er leeft binnen deze mooie organisatie.

    Ontdek deze referentie
  • Meer dan 165 digitale schermen bij Q8 en Panos

    Meer dan 165 digitale schermen bij Q8 en Panos

    Brandstofprijzen / Winkelaanbiedingen / Voertuigonderhoud / Loyalty-programma's / Reis gerelateerde informatie / Veiligheid en andere instructies. Q8 heeft een uitgebreid netwerk van bemande en onbemande tankstations. Met meer dan 500 Belgische Q8 en Q8 easy-stations is er altijd wel eentje bij jou in de buurt.

    Ontdek deze referentie
  • Referenties in digital signage

    Digitale schermen met digital signage of een audiovisuele installatie nodig? Ontdek op deze pagina wat we voor onze bestaande klanten betekenen.

    Ontdek al onze referenties

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer