Deze perceptie was niet nieuw voor ons en krijgen we wel vaker te horen. Voor een laag maandelijks bedrag ben je up en running in een handomdraai en ontvang je inbegrepen support alsook tips voor je content en templates. Door de jaren heen zagen we zelf Sedona enorm groeien op vlak van content creatie. Dat maakt deze case voor andere klanten of kleinere zelfstandigen dan ook zeer interessant. Sedona is een multi-merken winkel voor al wie op zoek is naar een uitgebreide keuze in dameskleding. In het uitgebreide assortiment vind je voor elke gelegenheid een prachtige outfit. Je treft de Sedona store aan te Hopland 1 in Antwerpen.
Eigen content machine
Wanneer je content creëert wil je voorkomen dat je tijd en energie stopt in het maken van media waar mensen niet naar om kijken. Bij Sedona weten ze ondertussen dat storytelling rendeert, oftewel het vertellen van je persoonlijk winkelverhaal helpt aanzienlijk om klanten te overtuigen. Het is dan ook de krachtigste manier om op te vallen met je mode detailzaak.
Zeer hoge ROI output
ROI is vandaag een zeer meetbaar begrip, onze klant weet perfect wat doen om bepaalde stock te laten dalen door het in the picture te brengen met korte videoclips op de digitale schermen. Sedona laat personeel en klanten de kledij modelleren en neemt dit eenvoudigweg op. Deze media kan vervolgens meteen op alle social kanalen en digitale schermen worden weergegeven.
Consistent content maken & delen
Het implementeren van een goede content marketingstrategie is geen kwestie van af en toe een blogpost schrijven of foto inplannen op je schermen. Sedona bouwde een band op met de klanten door de content steeds te onderhouden en te verbeteren, maar vooral: het consistent maken en verspreiden van frisse media. De klanten rekenen er op dat Sedona ze up to date houdt over nieuwe collecties, trends en promo’s.
Men zou heel makkelijk bestaande clips van de merken kunnen inplannen (die zien er trouwens ook geweldig uit), maar dan creëer je een zekere afstand tot je publiek. Tijdens het winkelen valt het meteen op dat het winkelpersoneel zelf continue op de schermen mode en trends laat zien die voor het grijpen liggen in de winkel zelf.
3 jaar geleden gestart met twee digitale schermen en een CMS
Heb je steeds een duizelingwekkend aantal schermen nodig om klanten te overtuigen? Neen, deze case is een blueprint waarbij de kleine detailshop focust op kwaliteit in plaats van kwantiteit. De plaatsing van de displays wordt hier dan ook doorslaggevend. We werken met 2 high brightness displays gericht naar het straatbeeld, aangevuld met 1 display aan de kassa.
LG ultra high brightness schermen
Wanneer schermen in direct zonlicht staan, raden we doorgaans LG ultra high brightness schermen aan voor een perfect leesbaar beeld op elk tijdstip van de dag. Voor de oriëntatie opteerden we voor portrait, dat blijft een zeer dankbaar formaat om mode, kledij en catwalks te showen.
Interactiviteit met barcode scanners versterkt retail- en winkelbeleving
Met barcodes en QR codes in digital signage kan je interactieve ervaringen creëren voor je publiek. Sedona gaat shoppers toelaten om zelf een scanner op te nemen in de buurt van de displays. Momenteel starten ze met het jeans assortiment. Wanneer een klant een broek oppakt en de code scant, zal het scherm automatisch gerelateerde informatie zoals prijzen, kenmerken en klantbeoordelingen tonen. Dit maakt de customer experience aangenamer en informatiever voor de klant.
Het belang van social media, versterk je inbound marketing met digitale schermen
Digitale schermen kunnen makkelijk reeds bestaande content weergeven die je voor socials produceert. Je kan deze vaak 1 op 1 overnemen maar het wordt pas echt interessant als je schermen een echt vervolgverhaal weergeven. Sedona gebruikt op Instagram allerlei korte clips om te teasen. In de winkel tref je dan weer de volledige versies aan in een beeldvullend formaat.
Via deze weg willen we Sedona bedanken voor het gestelde vertrouwen en de toewijding om dagelijks met digitale marketing bezig te zijn in deze unieke modespeciaalzaak.