Unieke en aantrekkelijke winkelomgeving
Laat ons er geen doekjes om winden. De Retail sector heeft het niet makkelijk gehad sinds de COVID pandemie. Veel winkels moesten hun deuren sluiten tijdens de lockdowns en degenen die openbleven, moesten zich aanpassen aan nieuwe normen en regels die allesbehalve winstgevend waren. Een logisch gevolg hiervan was een extreme shift naar online shopping die vandaag nog steeds nazindert. Winkels moeten nu nog meer hun best doen om klanten naar de winkel te trekken en hun ervaring zo aangenaam mogelijk te maken. Dit doet INNO door het creëren van een unieke en aantrekkelijke winkelomgeving, het bieden van persoonlijke service en het integreren van technologie in de winkelervaring. Digitopia werd geselecteerd om twee vestigingen van INNO in Brussel klaar te maken voor de toekomst, waaronder de flagship stores in de Nieuwstraat en Louisa.
Creatief omgaan met indoorLED technologie
Technologie zoals digital signage en gigantische indoorLED schermen hebben de potentie om de winkelervaring aanzienlijk te verbeteren, stroomlijnen en memorabel te maken. Het zorgt er ook voor dat ketens zoals INNO zich op een creatieve manier onderscheiden van hun concurrenten.
Elk scherm vervult een specifieke rol
Je winkel bomvol digitale schermen hangen lost uiteraard niet alle uitdagingen op. Het verhaal, de campagnes en de invulling van deze beeldpunten vereisen vakmanschap. INNO’s beeldpunten hebben verschillende doelen en scenario’s in functie van de plaats waar we ze installeerden:
- INNO branding versterken
- Seizoen collecties weergeven
- In-store navigatie bieden
- Promo’s en acties verduidelijken
- Interactie aanbieden
- Wachten aangenamer maken
Content pareltjes
De grafische studio van Digitopia verzorgt de content op de digitale schermen bij INNO. Dit speelt een belangrijke rol bij het verbeteren van de winkelervaring. Content helpt klanten zich te oriënteren in de winkel, het creëert sfeer en het biedt aanvullende informatie over producten en diensten.
Grand opening
Ons designteam vond het bijzonder om bij te dragen aan de officiële opening. Campagnes op deze schaal voeren we niet elke dag, dankzij de vlotte communicatie met het marketing en VM team van INNO loopt alles echter op wieltjes.
Aansturing en beheer vanuit Centoview CMS
De rode draad in de opwaardering van INNO’s beeldschermcommunicatie is het digital signage platform. Zowel onze designers als INNO’s marketing en VM team kunnen snel, makkelijk en betrouwbaar content maken, valideren en inplannen via onze homegrown digital signage software.
Flexibel content management systeem
Centoview heeft geen beperkingen op vlak van resolutie waardoor exotische formaten relatief eenvoudig aan te sturen zijn. Van 10 meter hoge verticale schermen tot gebundelde indoorLED walls … Centoview has you covered.
Interactiviteit zonder externe player
Je vindt meer dan 15 interactieve kiosken verspreid over INNO Nieuwstraat en Louisa. We zijn er in geslaagd om met webOS een zeer vlotte experience aan te bieden. Ook leerzaam voor INNO (en onszelf) is de feedback en statistiek die je terugkrijgt van het CMS. Welke acties of productcategorieën zijn bijvoorbeeld hot? Wat gebeurt er tijdens de piekmomenten aan de roltrappen? Of zijn er afdelingen die toch wat extra focus nodig hebben? Via een handige en leesbare rapportage kunnen de store managers op basis van concrete data uit Centoview bijsturen en tweaken waar nodig.
Wederzijds vertrouwen
We willen onze contactpersonen bij INNO bedanken voor het gestelde vertrouwen. Dit was een tijdrovend project in onze hoofdstad. We kijken echter zeer enthousiast terug op deze referentie vandaag. Neem zelf een kijkje als je winkelt in INNO Nieuwstraat en Louisa, het zijn toonaangevende winkels in België die je gezien moet hebben.
Wens je een rondleiding of extra toelichting over deze unieke winkelervaring? Neem contact op en dan bezoek je de winkel met een expert van ons.