Inno etalage led

Digital signage die meelift op je online content - Let's talk inbound marketing

Je kan digital signage afstemmen op je inbound marketingverhaal. Dat werkt zeer effectief om klanten te betrekken, te informeren en uiteindelijk te converteren in het winkelpunt. Displays gevuld met correcte (minder commerciële) content zijn in staat om op een tamelijk objectieve wijze zaken te illustreren zonder agressief over te komen.

Gevonden worden door potentiële klanten uit je doelgroep, zonder ze te storen met traditionele marketinginstrumenten. Het klinkt als een utopie voor velen, inbound marketing die goed werkt realiseert op deze manier de meest organische conversies voor je organisatie. Het besmettingseffect nadien (mond-aan-mond reclame) is dan ook het grootst bij inbound marketing want je klanten hebben 100% zelf voor je product of dienst gekozen, je hebt ze nooit bestookt met commerciële mailings, coupons, try & buy etc.

Begrijp je doelgroep en bijhorende buyer personas

Voordat je digital signage implementeert, moet je een grondig inzicht hebben in je doelgroep en buyer personas. Wie zijn je ideale klanten en wat zijn hun behoeften, uitdagingen en interesses? Als jij je doelpubliek niet goed kent, waarom zouden ze jou dan willen kennen?

Creëer inhoud die relevante informatie biedt

Zorg ervoor dat de inhoud op je digital signage schermen relevant is voor je doelgroep. Dit kan onder meer bestaan uit productinformatie, educatieve content, klantbeoordelingen en oplossingen voor problemen die je doelgroep kan tegenkomen. Neem de rol van adviseur aan, geef wekelijks tips & tricks, organiseer workshops, voorzie demonstratie momenten, ...

Maak gebruik van segmentatie

Als je verschillende buyer personas bedient, kun je digital signage segmenteren om specifieke boodschappen aan verschillende doelgroepen te tonen. Dit kan helpen om de relevantie van de content te vergroten, dan word je boodschap makkelijker geaccepteerd.

Integreer call-to-actions (CTA's)

Digital signage kan worden gebruikt om CTA's op te nemen die bezoekers aanmoedigen om verdere actie te ondernemen. Dit kunnen QR-codes, fysieke knoppen, games, ... zijn om meer informatie te verkrijgen, inschrijvingen voor nieuwsbrieven te hamsteren of zelfs unieke aankopen mogelijk te maken voor een specifieke (trouwe) klant.

Zorg voor een consistente branding

De visuele stijl en branding van je digital signage moeten afgestemd zijn op je inbound marketing acties, social media en website. Consistentie in branding draagt bij aan herkenning en vertrouwen van klanten. Het versterkt de geloofwaardigheid aanzienlijk.

Meet en analyseer de prestaties (ROI)

Implementeer meetinstrumenten om de prestaties van je digital signage software te volgen. Vanuit ons CMS Centoview zijn er verschillende analyses en data te interpreteren. Dit kan inhouden dat je bijhoudt hoeveel mensen QR codes scannen, hoelang ze naar de schermen kijken, tillen ze objecten op met RFID tags etc. Deze gegevens kan je analyseren om de effectiviteit van de link tussen je beeldschermen en inbound marketing mix te beoordelen en aanpassingen te maken waar nodig.

Interpreteer de data uit je content management systeem (CMS)

Gebruik de inzichten die je uit de metingen hebt verkregen om je digital signage content te verbeteren. Dit kan inhouden dat je de boodschap, video, plaatjes, … aanpast. Maar ook de locatie van schermen of de timing van bepaalde berichten dien je steeds in vraag te stellen bij tegenvallende prestaties.

Integreer sociale media en bedenk leuke hashtags

Moedig interactie aan door sociale media elementen zoals hashtags of live social media updates in je digital signage scenario op te nemen. Dit kan gebruikers aanmoedigen om deel te nemen aan online gesprekken over je merk of producten.

Hou je content actueel en durf testen om te optimaliseren

Zorg ervoor dat je scherm communicatie altijd up-to-date is. Verouderde informatie kan verwarring veroorzaken en afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van je merk. Blijf testen en optimaliseren om de beste resultaten te behalen. Inbound marketing is een voortdurend evoluerend proces. Je digital signage strategie zal zich soms moeten aanpassen aan de veranderende behoeften en interesses van je doelgroep in het winkelpunt. Anders verlies je snel connectie met prospecten, klanten en andere ambassadeurs van je merk.

Conclusie

Door digital signage op een strategische manier af te stemmen op je inbound marketingverhaal, kun je de betrokkenheid vergroten, leads genereren en uiteindelijk de conversie een pak natuurlijker en duurzamer maken. Scherm communicatie blijft een doorslaggevend middel om je marketingboodschappen rechtstreeks aan je doelgroep te presenteren op fysieke locaties.

Contacteer ons

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage