Communicatie zit soms in kleine details (openingsuren van kantoor X zijn uitzonderlijk anders dan kantoor Y), maar soms zijn er ook kritieke thema’s zoals phishing, waarbij een bank wettelijk verplicht wordt om maximaal te informeren. Wij zien onderstaande speerpunten frequent opduiken bij onze klanten in de banksector:
Klanten informeren
Banken gebruiken digital signage om klanten te voorzien van relevante informatie over producten, diensten, rentetarieven, beleggingsmogelijkheden en andere financiële informatie. Deze informatie kan worden gepresenteerd in de vorm van statische of dynamische afbeeldingen, alsook video's of animaties om de aandacht te trekken. Dit blijft het primaire doel bij het merendeel van onze klanten, ook het wijzen op het security aspect (phishing) kan een bank vandaag nooit genoeg etaleren.
Promoten
Digital signage wordt gebruikt om lopende promoties, speciale aanbiedingen en acties van de bewuste bank te tonen. Dit kan betrekking hebben op leningen, spaarrekeningen of creditcard aanbiedingen.
Wachtrijmanagement
Digital signage helpt bij het beheren van wachtrijen in bankfilialen. Klanten voorzien van informatie over hun plaats in de rij of de geschatte wachttijd weergeven… allemaal nuttige wachtverzachters. Dit vermindert het gevoel van ongeduld tijdens het wachten.
Korte hands-on videoclips
Digital signage kan product- of servicedemonstraties in de verf zetten, waarbij klanten stap voor stap wordt uitgelegd hoe ze bepaalde producten of diensten kunnen gebruiken, zoals mobiel bankieren of andere online transacties.
Interactieve schermen
Sommige banken implementeren interactieve schermen waar klanten zelfstandig informatie kunnen opvragen, hun bankrekeningen kunnen beheren, afspraken kunnen maken met bankmedewerkers en antwoorden kunnen vinden op veelgestelde vragen.
Nieuws en updates
Banken kunnen digitale displays gebruiken om actueel nieuws, marktupdates, valutakoersen en financiële analyses te tonen om klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Ga met ons in dialoog over data, privacy en veiligheid. Onze ontwikkelaars bekijken je uitdagingen en vinden doorgaans oplossingen voor het tonen van je moeilijk bereikbare data.
Durf anders te zijn
In een wereld waarin ècht alles en iedereen er vrijwel hetzelfde uitziet, hetzelfde doet, aanbiedt of gebruik maakt van één-en-dezelfde marketingtechnieken en communicatie kanalen, is de uniciteit van een onderneming van levensbelang. Dit geldt ook voor de gehele banksector.
Merkversterking
Digital signage speelt steeds een rol in het versterken van het merk van de bank. Consistente branding en visuele communicatie dragen bij aan een positieve perceptie van de bank bij klanten. In België wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van onze content diensten.
Door vol op digital signage in te zetten, vergroten banken de klantbetrokkenheid, informeren ze beter en daardoor stijgt de klantentevredenheid van zelf. Het stelt banken in staat om flexibel en snel informatie bij te werken en aan te passen aan de veranderende behoeften van klanten of individueel bankkantoor.