Kantoor Dumoulin

Een informatieve digital signage ervaring aanbieden in je bankfiliaal

Banken gebruiken digital signage op verschillende manieren om klantbetrokkenheid te vergroten, de klantervaring te verbeteren en informatie efficiënt te communiceren.

Communicatie zit soms in kleine details (openingsuren van kantoor X zijn uitzonderlijk anders dan kantoor Y), maar soms zijn er ook kritieke thema’s zoals phishing, waarbij een bank wettelijk verplicht wordt om maximaal te informeren. Wij zien onderstaande speerpunten frequent opduiken bij onze klanten in de banksector:

Klanten informeren

Banken gebruiken digital signage om klanten te voorzien van relevante informatie over producten, diensten, rentetarieven, beleggingsmogelijkheden en andere financiële informatie. Deze informatie kan worden gepresenteerd in de vorm van statische of dynamische afbeeldingen, alsook video's of animaties om de aandacht te trekken. Dit blijft het primaire doel bij het merendeel van onze klanten, ook het wijzen op het security aspect (phishing) kan een bank vandaag nooit genoeg etaleren.

Promoten

Digital signage wordt gebruikt om lopende promoties, speciale aanbiedingen en acties van de bewuste bank te tonen. Dit kan betrekking hebben op leningen, spaarrekeningen of creditcard aanbiedingen.

KBC
Crelan

Wachtrijmanagement

Digital signage helpt bij het beheren van wachtrijen in bankfilialen. Klanten voorzien van informatie over hun plaats in de rij of de geschatte wachttijd weergeven… allemaal nuttige wachtverzachters. Dit vermindert het gevoel van ongeduld tijdens het wachten.

Korte hands-on videoclips

Digital signage kan product- of servicedemonstraties in de verf zetten, waarbij klanten stap voor stap wordt uitgelegd hoe ze bepaalde producten of diensten kunnen gebruiken, zoals mobiel bankieren of andere online transacties.

Interactieve schermen

Sommige banken implementeren interactieve schermen waar klanten zelfstandig informatie kunnen opvragen, hun bankrekeningen kunnen beheren, afspraken kunnen maken met bankmedewerkers en antwoorden kunnen vinden op veelgestelde vragen.

Nieuws en updates

Banken kunnen digitale displays gebruiken om actueel nieuws, marktupdates, valutakoersen en financiële analyses te tonen om klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Ga met ons in dialoog over data, privacy en veiligheid. Onze ontwikkelaars bekijken je uitdagingen en vinden doorgaans oplossingen voor het tonen van je moeilijk bereikbare data.

Durf anders te zijn

In een wereld waarin ècht alles en iedereen er vrijwel hetzelfde uitziet, hetzelfde doet, aanbiedt of gebruik maakt van één-en-dezelfde marketingtechnieken en communicatie kanalen, is de uniciteit van een onderneming van levensbelang. Dit geldt ook voor de gehele banksector.

Merkversterking

Digital signage speelt steeds een rol in het versterken van het merk van de bank. Consistente branding en visuele communicatie dragen bij aan een positieve perceptie van de bank bij klanten. In België wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van onze content diensten.

Door vol op digital signage in te zetten, vergroten banken de klantbetrokkenheid, informeren ze beter en daardoor stijgt de klantentevredenheid van zelf. Het stelt banken in staat om flexibel en snel informatie bij te werken en aan te passen aan de veranderende behoeften van klanten of individueel bankkantoor.

  • De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    Om de winkelervaring en sfeer te optimaliseren maken alle Aveve-winkels al jaren gebruik van ons digital signage platform. Deze innovatieve pop-up store werd geïntegreerd in het bestaande display-netwerk van Aveve. Onze schermen, software en content creëren een levendige en meeslepende winkelomgeving waarin klanten volledig opgaan in de unieke sfeer en het duurzame karakter van Aveve.

    Discover this article
  • Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Voorraadbeheer is essentieel in logistiek en retail, maar de infrastructuur van belangrijke ruimtes zoals voorraadkamers en magazijnen is vaak verouderd. Deze zones zetten we regelmatig om naar intelligente centra die cruciale informatie weergeven.

    Discover this article
  • Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    KBC en Immoscoop hebben een strategische samenwerking waarbij ze de krachten bundelen om online vastgoed op een duurzame manier in de markt te zetten. Deze samenwerking begon in juni 2021. Het doel van het platform is om kandidaat-kopers een optimale beleving te bieden bij het selecteren, financieren, verwerven en verzekeren van hun toekomstige woning.

    Discover this article
  • Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Digitopia verzorgt al 18 jaar succesvol beeldschermcommunicatie (software, schermen, content en AV) bij meer dan 60 Vlaamse steden en gemeenten, publieke instellingen en veiligheidszones. We gebruiken graag onze expertise om te informeren en ondersteunen. We kunnen onze oplossingen, indien gewenst, eenvoudig aanbieden via diverse raamcontracten, waardoor er geen aanbesteding nodig is.

    Discover this article
  • Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Digitopia, marktleider in digital signage en smart office solutions in België, verwelkomt Smile Invest als meerderheids-aandeelhouder. Deze strategische samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van Digitopia en biedt nieuwe kansen voor expansie op nationaal en internationaal niveau. Oprichter Jan Bussels en zijn ervaren team blijven actief betrokken bij het bedrijf en investeren mee in de transactie. Onder de nieuwe groepsnaam dgtgroup worden de activiteiten van Digitopia, Centomedia, Aviniti en Thisplays2 samengevoegd.

    Discover this article
  • Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    De massaproductie door fabrikanten zoals Samsung en Visionect brengt een versnelling te weeg op deze duurzame markt. In een wereld waar digital signage voortdurend evolueert, biedt E-paper een duurzaam alternatief om informatie weer te geven. Met zijn unieke eigenschappen en veelzijdige toepassingen heeft E-paper de potentie om traditionele schermen aan te vullen én op sommige plaatsen te vervangen.

    Discover this article
  • Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    ISE, oftewel Integrated Systems Europe, is de grootste internationale beurs voor audiovisuele- (AV) en system integrators. Dit evenement vindt jaarlijks plaats in Barcelona en trekt bezoekers aan uit allerlei sectoren zoals retail, technologie, entertainment, onderwijs en corporate. Bezoek stand G100 in Hall 5!

    Discover this article
  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage