Kantoor Dumoulin

Een informatieve digital signage ervaring aanbieden in je bankfiliaal

Banken gebruiken digital signage op verschillende manieren om klantbetrokkenheid te vergroten, de klantervaring te verbeteren en informatie efficiënt te communiceren.

Communicatie zit soms in kleine details (openingsuren van kantoor X zijn uitzonderlijk anders dan kantoor Y), maar soms zijn er ook kritieke thema’s zoals phishing, waarbij een bank wettelijk verplicht wordt om maximaal te informeren. Wij zien onderstaande speerpunten frequent opduiken bij onze klanten in de banksector:

Klanten informeren

Banken gebruiken digital signage om klanten te voorzien van relevante informatie over producten, diensten, rentetarieven, beleggingsmogelijkheden en andere financiële informatie. Deze informatie kan worden gepresenteerd in de vorm van statische of dynamische afbeeldingen, alsook video's of animaties om de aandacht te trekken. Dit blijft het primaire doel bij het merendeel van onze klanten, ook het wijzen op het security aspect (phishing) kan een bank vandaag nooit genoeg etaleren.

Promoten

Digital signage wordt gebruikt om lopende promoties, speciale aanbiedingen en acties van de bewuste bank te tonen. Dit kan betrekking hebben op leningen, spaarrekeningen of creditcard aanbiedingen.

KBC
Crelan

Wachtrijmanagement

Digital signage helpt bij het beheren van wachtrijen in bankfilialen. Klanten voorzien van informatie over hun plaats in de rij of de geschatte wachttijd weergeven… allemaal nuttige wachtverzachters. Dit vermindert het gevoel van ongeduld tijdens het wachten.

Korte hands-on videoclips

Digital signage kan product- of servicedemonstraties in de verf zetten, waarbij klanten stap voor stap wordt uitgelegd hoe ze bepaalde producten of diensten kunnen gebruiken, zoals mobiel bankieren of andere online transacties.

Interactieve schermen

Sommige banken implementeren interactieve schermen waar klanten zelfstandig informatie kunnen opvragen, hun bankrekeningen kunnen beheren, afspraken kunnen maken met bankmedewerkers en antwoorden kunnen vinden op veelgestelde vragen.

Nieuws en updates

Banken kunnen digitale displays gebruiken om actueel nieuws, marktupdates, valutakoersen en financiële analyses te tonen om klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Ga met ons in dialoog over data, privacy en veiligheid. Onze ontwikkelaars bekijken je uitdagingen en vinden doorgaans oplossingen voor het tonen van je moeilijk bereikbare data.

Durf anders te zijn

In een wereld waarin ècht alles en iedereen er vrijwel hetzelfde uitziet, hetzelfde doet, aanbiedt of gebruik maakt van één-en-dezelfde marketingtechnieken en communicatie kanalen, is de uniciteit van een onderneming van levensbelang. Dit geldt ook voor de gehele banksector.

Merkversterking

Digital signage speelt steeds een rol in het versterken van het merk van de bank. Consistente branding en visuele communicatie dragen bij aan een positieve perceptie van de bank bij klanten. In België wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van onze content diensten.

Door vol op digital signage in te zetten, vergroten banken de klantbetrokkenheid, informeren ze beter en daardoor stijgt de klantentevredenheid van zelf. Het stelt banken in staat om flexibel en snel informatie bij te werken en aan te passen aan de veranderende behoeften van klanten of individueel bankkantoor.

  • Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    De massaproductie door fabrikanten zoals Samsung en Visionect brengt een versnelling te weeg op deze duurzame markt. In een wereld waar digital signage voortdurend evolueert, biedt E-paper een duurzaam alternatief om informatie weer te geven. Met zijn unieke eigenschappen en veelzijdige toepassingen heeft E-paper de potentie om traditionele schermen aan te vullen én op sommige plaatsen te vervangen.

    Discover this article
  • Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    ISE, oftewel Integrated Systems Europe, is de grootste internationale beurs voor audiovisuele- (AV) en system integrators. Dit evenement vindt jaarlijks plaats in Barcelona en trekt bezoekers aan uit allerlei sectoren zoals retail, technologie, entertainment, onderwijs en corporate.

    Discover this article
  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage