Crelan is de nieuwe bank die is ontstaan uit de fusie van Landbouwkrediet met Centea. Samen met een nieuwe naam werd ook een nieuwe communicatie en merkbeleving ontwikkeld waarin digitalisering en klantbeleving centraal staan. Digitale communicatie op beeldschermen is daar een belangrijk onderdeel van. Crelan heeft met dit project twee belangrijke doelstellingen. Enerzijds willen ze met digitalisering (digital signage) afstappen van de klassieke en ouderwetse affiches in de etalages. Langs de andere kant willen ze meer klantbeleving op kantoor.
Beleving
De focus van dit project ligt volledig op de juiste beleving door middel van etalages om “de kantoren meer uitstraling te geven”. Onze designers maakten van dit project een echt "content-innovatie" project. Samen met het marketingteam van Crelan pakken we de vraag aan: Hoe zet je de campagnes van het bureau (papier) om in een goede en efficiënte schermcommunicatie, rekening houdend met de context van het kantoor, het scherm en de voorbijganger. Wij nemen de positie van digital content specialist in om mee te denken en te brainstormen over de digitale uitstraling van de nieuwe campagnes. Digitale schermen zijn de ultieme accelerator om de customer journey te verbeteren.