Volg gratis inspiratiesessies bij Digitopia op 22 juni - Meld je vrijblijvend aan

Lees meer
Zwembad

Sportoase: gecharmeerd door het rollenbeheer van Centoview

Toen we Sportoase voor het eerst ontmoetten, hadden ze reeds digital signage geïntroduceerd. Maar omdat ze niet helemaal konden doen wat ze wilden, vroegen ze ons om een extra features en comfort te voorzien.

Deze keten van vrijetijdscentra met 17 vestigingen en meer dan 3,5 miljoen bezoekers per jaar had nood aan ​​een ​​intelligente digital signage oplossing. Toen we Sportoase voor het eerst ontmoetten, hadden ze reeds digital signage geïntroduceerd. Maar omdat ze niet helemaal konden doen wat ze wilden, vroegen ze ons om een ​​extra features en comfort te voorzien. Vooral omdat ze van plan waren het bedrijf uit te breiden met meer vestigingen door het hele land. Het is niet meer dan logisch dat hoe meer vestigingen je hebt, hoe complexer je narrowcasting setup wordt.

Eerst moesten alle schermen en players centraal beheerd worden. Eén besturingssysteem dat elke speler en elk scherm kon aansturen, waardoor het mogelijk wordt om alle schermen op afstand aan te sturen.

Centoview als CMS

Vervolgens moest het content management systeem (CMS) ofwel individuele playlists ofwel – indien gewenst – playlists voor specifieke playergroups aanleveren, waardoor het mogelijk werd content te beheren die voor alle vestigingen relevant is, maar het tevens mogelijk maken om content alleen op specifieke schermen en locaties te tonen.

Qua betrouwbaarheid moest het systeem ijzersterk zijn, een constante uptime garanderen en geen zwarte schermen creëren. Ons in-house ontwikkelde systeem Centoview werkt volgens een store and forward principe, waardoor een constante berichtenstroom gegarandeerd is. De inhoud wordt eerst lokaal gedownload ('opgeslagen') op de spelers en vervolgens gepusht ('doorgestuurd') naar de afzonderlijke schermen.

Ondertussen plaatste Sportoase zowel binnen- als buitenschermen, waardoor de communicatie met bezoekers ten allen tijde geoptimaliseerd kan worden. Overal in de vestigingen zijn schermen geplaatst: bij de entree, in de sportzalen, bij de restaurants, in de zakencentra en bij de zwembaden. Zo is schermcommunicatie op elke strategische plaats beschikbaar.

Rollenbeheer

Dankzij een uitgebreid rollenbeheer in Centoview kunnen ook derde partijen – zoals een reclamebureau – content publiceren op specifieke schermen. Uiteraard blijft de Sportoase directie volledig in controle en kan deze inhoud desgewenst overrulen. Maar het is een geweldige manier om uw digital signage-mogelijkheden te delen met andere partners en er financieel van te profiteren via bijvoorbeeld partner- en sponsorships.

Tegenwoordig implementeren we ook opties voor livestreaming, waardoor mensen tijdens het trainen televisie kunnen kijken. Tegelijkertijd houdt een live dashboard de score van de leden van de sportschool bij, met een motiverende ranglijst om mensen te stimuleren meer uit hun fitnessprestaties te halen.

Sportoase is van plan om de komende jaren uit te breiden. We kijken ernaar uit om een betrouwbare partner voor digital signage te blijven en professionele en veelzijdige schermcommunicatie te garanderen.

  • INNO tilt winkelervaring met indoor LED naar hoger niveau

    INNO tilt winkelervaring met indoor LED naar hoger niveau

    Digitopia werd geselecteerd om twee vestigingen van INNO in Brussel klaar te maken voor de toekomst, waaronder de flagship stores in de Nieuwstraat en Louisa.

    Ontdek deze referentie
  • Belfius: digital signage in alle kantoren

    Belfius: digital signage in alle kantoren

    Al jaren werken de kantoren naar tevredenheid met onze CMS. Het digital signage netwerk van Belfius brengt vandaag een attractieve mix van beeldtypes en engaging content. Door de jaren hebben we extra high brightness schermen geplaatst aan de strategische etalages of straatzijdes.

    Ontdek deze referentie
  • DPG Media kiest voor content consultancy

    DPG Media kiest voor content consultancy

    Aanvankelijk was het de bedoeling om bestaande broadcast content te hergebruiken, maar dat bleek niet te werken. Vervolgens werd Digitopia ingeschakeld om te adviseren over content. Ondertussen heeft DPG Media meer dan 150 signage licenties in gebruik.

    Ontdek deze referentie
  • Beaulieu gebruikt ons interactief concept op beurzen

    Beaulieu gebruikt ons interactief concept op beurzen

    Volledig op maat gemaakte oplossingen op basis van RFID-technologie. Van ontwikkeling tot meubilair, Digitopia ontzorgt volledig. De digital signage displays van alle sites in de wereld worden centraal beheerd vanuit België.

    Ontdek deze referentie
  • Kledingketen JBC zet in op signage en interactiviteit

    Kledingketen JBC zet in op signage en interactiviteit

    Een aantal jaren geleden werkte JBC een vijfjarenplan uit voor de renovatie van al zijn winkels. Een van de sleutelelementen van dit project was de customer journey in de winkel verbeteren.

    Ontdek deze referentie

Inspiratiesessies bij Digitopia op 22 juni

Ontdek hier de sessies die we geven!

Lees meer