Marketingcampagnes
Met meer dan 165 schermen verspreid in België beschikt Q8 over een indrukwekkend bereik voor zijn tankers en shoppers. Reeds vele jaren staat onze grafische cel in contact met de marketingafdeling van Q8. We ontwikkelen samen succesvolle campagnes waar visuals en animaties het verschil maken in de point-of-sales punten.
Zeer groot displaynetwerk in België
In een Q8-station vind je alles voor onderweg. Je kan er tanken combineren met een bezoekje aan de shop. Van een snack of koffie tot een volledige lunch of boodschappenmand vol verse voeding. Q8 biedt net zoals Digitopia een totaalervaring!
Seasonal content
We spelen hoofdzakelijk in op seizoens- en feestelijke thema's. Ook voor Q8 is de ROI van de winkelpunten zeer belangrijk en de schermen beschikken daarvoor over een lange termijn draaiboek of display scenario.
Q8 Smiles, niet zomaar een woordspeling
Het principe is dat je bij ‘Q8 met een glimlach vertrekt na het tanken of shoppen'. De beeldschermcommunicatie focust naast seizoen thema’s permanent op deze loyalty formule. De smiles komen dan ook regelmatig (met een knipoog) terug in vele mediabestanden die we samen bedenken en maken. Die gespaarde Smiles of punten ruil je in voor kortingen op een tankbeurt of aankoop in de shops bij Q8.
Klantenbinding die werkt
Je kan ook voor een cadeaubon kiezen bij: H&M, Kinepolis, Decathlon, ICI PARIS XL, Smartphoto en Krëfel. De Smiles vormen dus de rode draad bij klantenbinding en dat zie je dagelijks op de schermen in alle shops en tankstations.
Tank zelf ook even bij in de Panos
Met meer dan 100 Panos corners bij de Q8 tankstations hoef je nooit ver te gaan om je maag te kalmeren. Onze schermen visualiseren een assortiment ochtend-, lunch- en avondhapjes. Onze content speelt ook in op vers gebakken brood om de volgende dag de lunchboxen van de kinderen te vullen. Dit in combinatie met de loyalty programma’s bouwde doorheen de jaren een trouwe klantenbasis op die veel verder gaat dan het afnemen van diesel of benzine.
Ook de Q8 Shop & Go's gebruiken Centoview
Delhaize telt vandaag 135 franchises Shop & Go’s, waarvan 120 bij een tankstation van Q8. “Delhaize bedient 4,5 miljoen klanten per dag, van wie ongeveer één miljoen via het franchiseconcept Shop & Go. De shops zijn belangrijk voor het imago, aangezien ongeveer 20% van de klanten er langskomt”, aldus Lionel Desclée, senior vice-president bij Delhaize, bevoegd voor de franchise winkels.
Maximaliseren van de klantervaring via perfect afgestemde communicatie
De voortdurende uitrol en uitbreiding van Centoview bij Q8 is gericht op het maximaliseren van de klantervaring in de shops. Onze CMS biedt een uiterst geschikt platform om die missie te volbrengen. Als performante tool om de behoeften van klanten en shop owners te begrijpen en te beheren, zal het Q8 helpen om de juiste gegevens en inzichten te verzamelen en ze efficiënt te gebruiken met sterk gepersonaliseerde communicatie. In nauwe samenwerking met Q8 zal Digitopia de impact van campagnes vergroten en nieuwe producten en diensten succesvol in the picture blijven brengen. Bedankt voor het vertrouwen door de jaren heen!