Onze relatie groeide dankzij content consultancy
In 2019 bouwde DGP Media een nieuw pand in Antwerpen en faciliteerde het een outdoor LED-scherm van ongeveer 15 bij 9 meter. DPG Media is een gigantisch mediahuis maar had tot dan toe geen ervaring met digital signage. Aanvankelijk was het de bedoeling om gewoon bestaande broadcast content te hergebruiken, maar dat bleek niet te werken. Voor het eerste project leverde Digitopia "content consultancy" om de bestaande content te evalueren, aan te passen en te vervangen door effectieve en efficiënte content met een voldoende gevarieerd scenario: Live nieuws, weer, ondertitelde trailers en beelden over helden & positivisme waar voorbijgangers zich mee (willen) identificeren.
LumApps, Tableau, PowerBI en UDP videostreams
Voor het tweede project zochten we in samenwerking met DPG Media naar een narrowcasting oplossing voor de interne communicatie naar alle medewerkers op de verschillende locaties. Een belangrijke peiler in dit project was de integratie van UDP videostreams. Weinig Content Management Systemen ondersteunen dit, maar onze CMS dekt deze lading. Daarnaast heeft DPG Media duidelijk aangegeven zelf het volledige beheer van het systeem en de backoffice voor hun rekening te nemen. We koppelden onder andere LumApps en Tableau zodat zowel het intranet als de Power-BI rapportage op de digitale schermen worden getoond. DPG Media heeft momenteel 150 actieve licenties in gebruik voor alle locaties in België en Nederland.