Navigeren in de publieke sector
Digital Signage wordt erkend als een cruciaal hulpmiddel voor wayfinding in drukke publieke ruimtes. Wayfinding, het proces dat mensen de juiste richting wijst, wordt met digital signage dynamischer en flexibeler. Traditionele statische bordjes zijn verwarrend en raken onvermijdelijk outdated, terwijl digitale schermen snel bijgewerkt worden met actuele informatie en aanwijzingen.
Interactiviteit en mobiele apps
Onze signage software maakt combinaties mogelijk met andere vormen van storytelling, zoals interactieve touchscreens en mobiele apps (PWA’s), om bezoekers de meest efficiënte route voor te stellen naar de bestemming.
Beveilig openbare ruimtes, safety first!
Een van de grootste voordelen van digital signage is het vermogen om snel te reageren op calamiteiten. Met één druk op de knop kan een calamiteitenscenario worden geactiveerd, waardoor veiligheidsinstructies en evacuatieplannen onmiddellijk op alle schermen worden weergegeven. Dit verhoogt de veiligheid en zorgt ervoor dat zowel bezoekers als personeel snel kunnen handelen in noodsituaties.
Advertentieruimte, druktemeter, veiligheid en wayfinding
Digital signage biedt een antwoord op het complex beheer van deze omgevingen. Zowel advertentieruimte, veiligheid en wayfinding worden door hedendaagse digital signage systemen in goede banen geleid. Daarnaast zien we steeds vaker indrukwekkende visuals die puur als aandachttrekker worden ingezet.
Verhoog efficiëntie bij je personeel en externe diensten
Het gebruik van digital signage verhoogt de efficiëntie in het werkproces aanzienlijk. Voor personeel betekent dit minder tijd besteden aan het beantwoorden van veelvoorkomende vragen van bezoekers zoals routebeschrijvingen of informatie over evenementen en acties. Dit geeft hen meer tijd om zich te concentreren op andere belangrijke taken. Voor bezoekers betekent het dat ze sneller en makkelijker hun weg vinden, wat de algehele ervaring verbetert en stress vermindert.
Moderne en aantrekkelijke communicatie
De schermen worden gebruikt om een breed scala aan content weer te geven, van praktische informatie zoals routes en schema’s tot promotionele inhoud en nieuws. De visuele aantrekkingskracht van digital signage maakt het een effectieve manier om de aandacht van mensen te trekken en hen te informeren over belangrijke mededelingen of aanbiedingen. Bovendien kan de inhoud een combinatie zijn van op maat gemaakte informatie en automatisch gegenereerde gegevens zoals live updates van wachtrij-data, vervoersschema's of weersvoorspellingen. Dit zorgt ervoor dat de getoonde informatie altijd relevant en up-to-date is, wat bijdraagt aan een verbeterde experience voor de bezoekers.
Conclusie
Overzicht en transparantie zijn soms ver te zoeken op drukbezochte locaties waar mensen samenkomen. Of het nu gaat om een conferentiecentrum, station, parking, ziekenhuis of bioscoop, we hebben te maken met heel veel mensen met weinig tijd in een stressvolle omgeving. Digital signage wordt op deze plaatsen ingezet om mensen van A naar B te gidsen terwijl tussendoor aan product placement en awareness wordt gewerkt. Signage voorziet mensen van actuele en relevante informatie, maar fungeert ook als eyecatcher. Het contentscenario bestaat idealiter uit een combinatie van op maat gemaakte informatie die aangevuld wordt met automatisch gegenereerde gegevens afkomstig van externe data, apps of widgets.
Photo credits: Toon Grobet / PUUR / Q-lite