Healthcare signage roi

De grootste valkuilen waardoor digital signage zijn doel mist

Door volgende blunders te vermijden, vergroot je de kans aanzienlijk om een positieve impact achter te laten bij je publiek. ROI op schermcommunicatie wordt meestal geassocieerd met retail, maar dit gaat wat ons betreft veel verder dan 1 sector. Een werknemer of burger hecht evenveel belang aan correcte informatie en sturing via digitale schermen. Duidelijke digital signage verlaagt tevens overhead in gemeentehuizen, op de werkvloer etc.

Digital signage kan zijn doel missen door een aantal veelvoorkomende fouten. Hier zijn enkele valkuilen die de impact van digital signage kunnen verminderen. In de afbeeldingen zie je enkele situaties van klanten die er al jaren in slagen het publiek op de juiste manier te bereiken. We splitsen de aandachtspunten in 3 categorieën op.

Stel strenge en realistische eisen aan je content

Slechte contentkwaliteit: Het gebruik van teleurstellende afbeeldingen, video's of onprofessioneel ontworpen content zal de visuele aantrekkingskracht van je digital signage verminderen en kan het publiek zelfs afschrikken.

Te veel informatie: Overladen schermen met te veel tekst of te veel elementen kunnen verwarrend zijn voor de kijker. Het is belangrijk om de boodschap eenvoudig en duidelijk te houden.

Onvoldoende relevantie: Content die niet relevant is voor het specifieke publiek waar de digital signage zich bevindt, zal niet effectief zijn. Het is cruciaal om content af te stemmen op de doelgroep.

Leer bij uit analytics: Naarmate je digital signage systeem langer in gebruik is, bouw je een schat aan informatie op. Bekijk deze dan ook grondig van tijd tot tijd. Een degelijk CMS stelt je daartoe eenvoudig in staat.

Hou je techniek en hardware in goede conditie

Gebrek aan onderhoud: Verouderde content, kapotte schermen of technische storingen die niet snel worden opgelost, tasten de geloofwaardigheid en effectiviteit van digital signage ernstig aan.

Gebrek aan interactiviteit: In een tijdperk waarin interactiviteit steeds belangrijker wordt, kan het ontbreken van interactieve elementen de betrokkenheid van het publiek verminderen.

Verkeerde locatie: Als de schermen niet goed zijn geplaatst, bijvoorbeeld op plekken waar ze niet goed zichtbaar zijn of waar weinig verkeer is, zullen ze tevens het doel niet bereiken.

Technische gebreken: Problemen zoals traag ladende content, incompatibiliteit tussen software en hardware of een gebrek aan een flexibel content management systeem zullen de ROI van je digital signage schermen flink inperken. Goede afspraken met je IT afdeling zijn dan ook noodzakelijk. Er kan in theorie niet zo veel mislopen, je hebt echter wel nood aan een snelle hulplijn of eerstelijns assistentie zoals onze gratis helpdesk.

Optimaliseer en durf bijsturen na de oplevering

Geen duidelijke call-to-action: Als je digital signage geen duidelijke oproep tot actie bevat, kan het publiek niet weten wat er van hen wordt verwacht, wat de effectiviteit van de boodschap vermindert.

Slechte timing: Content die niet op het juiste moment wordt weergegeven, bijvoorbeeld seizoensgebonden aanbiedingen die te laat worden getoond, missen dan ook het doel volledig en bezorgen je organisatie een zeer slordige indruk.

Niet-geoptimaliseerde lay-out: Een slechte lay-out, zoals het gebruik van te kleine letters of onleesbare kleurencombinaties, kunnen ervoor zorgen dat de boodschap niet vlot overkomt waardoor prospecten afhaken. Sta je zelf in voor je eigen content? Bespreek met onze designers vrijblijvend wat je kan verbeteren zonder veel tijd te verliezen. Wil je toch bepaalde zaken uitbesteden, dan zitten we graag met jou aan tafel.

ROI is niet enkel relevant voor retail

ROI op schermcommunicatie wordt meestal geassocieerd met retail, maar dit gaat wat ons betreft veel verder dan 1 sector. Een werknemer, patiënt of burger hecht evenveel belang aan correcte informatie en sturing via digitale schermen. We zien dat ook terug in de missie en visie van Digitopia. Onze aanpak is dan ook gericht op het succesvol maken van het digital signage verhaal in totaliteit. In plaats van te starten vanuit een technisch perspectief, proberen we eerst samen met de klant behoeften, wensen en locaties te inventariseren voordat we een voorstel ontwerpen. Ongeacht de omvang van het project ondersteunen we elk onderdeel van het proces van begin tot eind om te garanderen dat concept en content perfect aansluiten op de doelgroep. En of dat nu klanten, werknemers of burgers zijn, onze expertise en ervaring in digital signage rijkt ver genoeg om deze targets te identificeren en te bespelen.

Sterke ROI case

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage