Healthcare signage roi

De grootste valkuilen waardoor digital signage zijn doel mist

Door volgende blunders te vermijden, vergroot je de kans aanzienlijk om een positieve impact achter te laten bij je publiek. ROI op schermcommunicatie wordt meestal geassocieerd met retail, maar dit gaat wat ons betreft veel verder dan 1 sector. Een werknemer of burger hecht evenveel belang aan correcte informatie en sturing via digitale schermen. Duidelijke digital signage verlaagt tevens overhead in gemeentehuizen, op de werkvloer etc.

Digital signage kan zijn doel missen door een aantal veelvoorkomende fouten. Hier zijn enkele valkuilen die de impact van digital signage kunnen verminderen. In de afbeeldingen zie je enkele situaties van klanten die er al jaren in slagen het publiek op de juiste manier te bereiken. We splitsen de aandachtspunten in 3 categorieën op.

Stel strenge en realistische eisen aan je content

Slechte contentkwaliteit: Het gebruik van teleurstellende afbeeldingen, video's of onprofessioneel ontworpen content zal de visuele aantrekkingskracht van je digital signage verminderen en kan het publiek zelfs afschrikken.

Te veel informatie: Overladen schermen met te veel tekst of te veel elementen kunnen verwarrend zijn voor de kijker. Het is belangrijk om de boodschap eenvoudig en duidelijk te houden.

Onvoldoende relevantie: Content die niet relevant is voor het specifieke publiek waar de digital signage zich bevindt, zal niet effectief zijn. Het is cruciaal om content af te stemmen op de doelgroep.

Leer bij uit analytics: Naarmate je digital signage systeem langer in gebruik is, bouw je een schat aan informatie op. Bekijk deze dan ook grondig van tijd tot tijd. Een degelijk CMS stelt je daartoe eenvoudig in staat.

Hou je techniek en hardware in goede conditie

Gebrek aan onderhoud: Verouderde content, kapotte schermen of technische storingen die niet snel worden opgelost, tasten de geloofwaardigheid en effectiviteit van digital signage ernstig aan.

Gebrek aan interactiviteit: In een tijdperk waarin interactiviteit steeds belangrijker wordt, kan het ontbreken van interactieve elementen de betrokkenheid van het publiek verminderen.

Verkeerde locatie: Als de schermen niet goed zijn geplaatst, bijvoorbeeld op plekken waar ze niet goed zichtbaar zijn of waar weinig verkeer is, zullen ze tevens het doel niet bereiken.

Technische gebreken: Problemen zoals traag ladende content, incompatibiliteit tussen software en hardware of een gebrek aan een flexibel content management systeem zullen de ROI van je digital signage schermen flink inperken. Goede afspraken met je IT afdeling zijn dan ook noodzakelijk. Er kan in theorie niet zo veel mislopen, je hebt echter wel nood aan een snelle hulplijn of eerstelijns assistentie zoals onze gratis helpdesk.

Optimaliseer en durf bijsturen na de oplevering

Geen duidelijke call-to-action: Als je digital signage geen duidelijke oproep tot actie bevat, kan het publiek niet weten wat er van hen wordt verwacht, wat de effectiviteit van de boodschap vermindert.

Slechte timing: Content die niet op het juiste moment wordt weergegeven, bijvoorbeeld seizoensgebonden aanbiedingen die te laat worden getoond, missen dan ook het doel volledig en bezorgen je organisatie een zeer slordige indruk.

Niet-geoptimaliseerde lay-out: Een slechte lay-out, zoals het gebruik van te kleine letters of onleesbare kleurencombinaties, kunnen ervoor zorgen dat de boodschap niet vlot overkomt waardoor prospecten afhaken. Sta je zelf in voor je eigen content? Bespreek met onze designers vrijblijvend wat je kan verbeteren zonder veel tijd te verliezen. Wil je toch bepaalde zaken uitbesteden, dan zitten we graag met jou aan tafel.

ROI is niet enkel relevant voor retail

ROI op schermcommunicatie wordt meestal geassocieerd met retail, maar dit gaat wat ons betreft veel verder dan 1 sector. Een werknemer, patiënt of burger hecht evenveel belang aan correcte informatie en sturing via digitale schermen. We zien dat ook terug in de missie en visie van Digitopia. Onze aanpak is dan ook gericht op het succesvol maken van het digital signage verhaal in totaliteit. In plaats van te starten vanuit een technisch perspectief, proberen we eerst samen met de klant behoeften, wensen en locaties te inventariseren voordat we een voorstel ontwerpen. Ongeacht de omvang van het project ondersteunen we elk onderdeel van het proces van begin tot eind om te garanderen dat concept en content perfect aansluiten op de doelgroep. En of dat nu klanten, werknemers of burgers zijn, onze expertise en ervaring in digital signage rijkt ver genoeg om deze targets te identificeren en te bespelen.

Sterke ROI case

  • De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    Om de winkelervaring en sfeer te optimaliseren maken alle Aveve-winkels al jaren gebruik van ons digital signage platform. Deze innovatieve pop-up store werd geïntegreerd in het bestaande display-netwerk van Aveve. Onze schermen, software en content creëren een levendige en meeslepende winkelomgeving waarin klanten volledig opgaan in de unieke sfeer en het duurzame karakter van Aveve.

    Discover this article
  • Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Voorraadbeheer is essentieel in logistiek en retail, maar de infrastructuur van belangrijke ruimtes zoals voorraadkamers en magazijnen is vaak verouderd. Deze zones zetten we regelmatig om naar intelligente centra die cruciale informatie weergeven.

    Discover this article
  • Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    KBC en Immoscoop hebben een strategische samenwerking waarbij ze de krachten bundelen om online vastgoed op een duurzame manier in de markt te zetten. Deze samenwerking begon in juni 2021. Het doel van het platform is om kandidaat-kopers een optimale beleving te bieden bij het selecteren, financieren, verwerven en verzekeren van hun toekomstige woning.

    Discover this article
  • Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Digitopia verzorgt al 18 jaar succesvol beeldschermcommunicatie (software, schermen, content en AV) bij meer dan 60 Vlaamse steden en gemeenten, publieke instellingen en veiligheidszones. We gebruiken graag onze expertise om te informeren en ondersteunen. We kunnen onze oplossingen, indien gewenst, eenvoudig aanbieden via diverse raamcontracten, waardoor er geen aanbesteding nodig is.

    Discover this article
  • Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Digitopia, marktleider in digital signage en smart office solutions in België, verwelkomt Smile Invest als meerderheids-aandeelhouder. Deze strategische samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van Digitopia en biedt nieuwe kansen voor expansie op nationaal en internationaal niveau. Oprichter Jan Bussels en zijn ervaren team blijven actief betrokken bij het bedrijf en investeren mee in de transactie. Onder de nieuwe groepsnaam dgtgroup worden de activiteiten van Digitopia, Centomedia, Aviniti en Thisplays2 samengevoegd.

    Discover this article
  • Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    De massaproductie door fabrikanten zoals Samsung en Visionect brengt een versnelling te weeg op deze duurzame markt. In een wereld waar digital signage voortdurend evolueert, biedt E-paper een duurzaam alternatief om informatie weer te geven. Met zijn unieke eigenschappen en veelzijdige toepassingen heeft E-paper de potentie om traditionele schermen aan te vullen én op sommige plaatsen te vervangen.

    Discover this article
  • Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    ISE, oftewel Integrated Systems Europe, is de grootste internationale beurs voor audiovisuele- (AV) en system integrators. Dit evenement vindt jaarlijks plaats in Barcelona en trekt bezoekers aan uit allerlei sectoren zoals retail, technologie, entertainment, onderwijs en corporate. Bezoek stand G100 in Hall 5!

    Discover this article
  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage