Zomer warm signage winkelstraat

Cool tactics for hot times: het effect van meer zonlicht op je publiek én hardware

Hoge temperaturen en zonlicht kunnen schadelijk zijn voor displays. Ze zijn doorgaans ontworpen om te werken tussen 0 en 32 graden. Wanneer de temperatuur echter gedurende lange periodes piekt, zoals de intense Europese hitte die zelfs vorig jaar 42 graden bereikte in Parijs, kunnen digitale reclameborden problemen ondervinden of zelfs stoppen met functioneren.

Anti-glare coatings

Direct zonlicht kan het zicht op het scherm belemmeren, waardoor het moeilijk wordt om boodschappen te lezen, of het nu gaat om een menu met eten en drinken of een advertentie... je verliest altijd contrast en lichtopbrengst. Door anti-glare glas te gebruiken op displays, verbeter je de ervaring van je klanten en zorg je ervoor dat ze je boodschap helder en snel oppikken.

Een meerkost die bescherming biedt

Anti-glare coatings beschermen daarnaast ook je schermen. Ze weerkaatsen het licht, verbeteren de leesbaarheid en houden je digitale displays koeler. Vraag ons echter naar advies, aangezien sommige anti-glare schermen de helderheid verminderen doordat ze als een soort filter werken. Dit brengt dus ook een extra kost met zich mee, maar niet van die aard dat de schermen onbetaalbaar worden. Vraag er dus naar!

Aangepast thermisch beheer

Als je je zorgen maakt over hitteschade of in een gebied woont waar extreme temperaturen vaak voorkomen, overweeg dan een softwarematige check-up die temperaturen en hotspots uitleest. Waar nodig voegen fabrikanten industriële ventilatoren toe aan de achterzijde. Deze elementen helpen de lucht beter circuleren binnen de displays, waardoor de interne temperatuur wordt gestabiliseerd. Sommige op maat gemaakte oplossingen kunnen backlights beschermen tegen temperaturen variërend van -30 tot 55 graden Celsius. Thermisch beheer biedt een ideale bescherming wanneer temperaturen buiten de optimale range vallen. Zo zal tevens een display preventief de backlight dimmen zodra een bepaalde maximum temperatuur bereik wordt. Zo garandeer je uptime zonder storende geluiden van de koeling.

Wat met direct zonlicht?

Een setup binnen of buiten, direct zonlicht is de grootste uitdaging om je verhaal over te brengen. Direct zonlicht verhoogt niet alleen de temperatuur van de beelddrager, maar kan ook specifieke hotspots creëren. Hotspots verwijzen naar de plaatsen met hoge hitte die kunnen leiden tot permanente beschadiging van het LED scherm. Dat zonlicht kan ervoor zorgen dat de vloeibare kristalcellen binnenin gaan koken, met als gevolg een zwarte (permanente!) vlek. Dit fenomeen staat bekend als solar clearing. Als het scherm oververhit raakt, kan het tevens leiden tot isotrope storingen en dien je het apparaat doorgaans volledig te vervangen. Plaats digitale borden dus zoveel mogelijk uit direct zonlicht. Of het nu binnen een aangepaste schermbehuizing is of onder een tent of luifel, deze tactiek zal de levensduur van je apparaat verlengen. Zorg in ieder geval voor een actieve luchtstroom waar mogelijk.

Er is goed nieuws voor je ROI

Terwijl mensen naar buiten stromen om te genieten van het warme weer bieden digitale schermen een unieke kans om je doelgroep maximaal te bereiken op drukbezochte locaties zoals winkelcentra, horeca, public space etc. Digitale schermen stellen adverteerders in staat om dynamische content te tonen die zich aanpast aan veranderende omstandigheden zoals het weer, de tijd van de dag maar ook aan de drukte op een bepaalde locatie. Deze flexibiliteit stelt onze klanten in staat om extra relevante en aantrekkelijke boodschappen te tonen die de aandacht van een meer ontspannen publiek trekken.

Bescherm je digital signage beelddragers

Omdat hitteschade vaker voorkomt dan vroeger, is het essentieel om even stil te staan en na te denken over hoe je displays kunt vrijwaren van uitval. Want beter weer betekent ook dat je klanten zich beter voelen en potentieel meer gaan spenderen. Met de juiste aanpak en wat technische zorg, realiseren onze klanten tijdens warmere periodes aanzienlijk hogere ROI door slimmer gebruik te maken van digitale schermcommunicatie en interactieve concepten. En nu op naar de bruisende energie van het zomerseizoen!

ROI case

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage