Kijkafstand
- De kijkafstand is de afstand tussen de display en je publiek. Hou rekening met de beschikbare ruimte om de displays toe te wijzen aan bepaalde zones. Evalueer na een tijd of de positionering van de schermen het publiek aantrekt op de juiste wijze.
- Als er weinig ruimte is, kies dan voor kleinere displays. Grotere displays kunnen overweldigend zijn in een kleine ruimte. Klanten moeten zich kunnen concentreren op de inhoud, niet op de hardware/display zelf.
- Voor grotere afstanden moet de lettergrootte in proportie zijn, met gebruik van vetgedrukte typografie en contrasterende kleuren. Details vallen minder op bij kleinere displays, dus vermijd zeker kleine fonts.
Aantal beeldpunten en kostprijs
- De grootte en het type display is belangrijk, maar het aantal displays is meestal de bepalende factor voor de digitale signage ervaring.
- Als je veel soorten content maakt, heb je meer displays nodig om alles weer te geven. Wij werken doorgaans met content categorieën en afwijkende afspeellijsten.
- Beeldpunten worden door onze klanten aangekocht of gehuurd. Via een laag en vast maandelijks bedrag kunnen deze klanten doorgaans starten met voldoende schermen zonder een hoog aankoopbedrag uit te geven. In die prijs zit dan ook de helpdesk en SLA inbegrepen.
Formaat en oriëntatie van de display
- De grootte van de display beïnvloedt de digitale signage perceptie aanzienlijk. Groot is echter niet altijd beter.
- Kleinere schermen zijn eerder geschikt om kortere afstanden tot het publiek te overbruggen, zoals restaurants of winkels. Terwijl grotere schermen beter zijn voor grote ruimtes zoals winkelcentra en luchthavens, waarbij een hoge resolutie essentieel is om de visuele kwaliteit te waarborgen.
Vergelijk digital signage software
Door deze cruciale factoren zoals kijkafstand, aantal displays en displaygrootte in vraag te stellen, kan je een displaynetwerk creëren dat niet enkel fysiek past binnen de ruimte. Maar tevens de aandacht trekt en boeit. Het gebruik van een modern digital signage CMS systeem zorgt ervoor dat je boodschap consistent en overtuigend wordt overgebracht. Door deze aspecten te combineren, realiseer je een digitale signage oplossing die perfect aansluit bij je specifieke behoeften en doelen.