Inauguration of the VISIT FLANDERS Visitor Information Centre Brussels May 8 2014 61

Toerisme Vlaanderen zet in op digitale media

Bij Toerisme Vlaanderen versterken ze de positieve kracht van toerisme. Ze helpen Vlaanderen mee bloeien als innovatieve en kwalitatieve reisbestemming die bewoners, ondernemers en bezoekers inspireert. Het einddoel? Een florerende bestemming worden! Het hoofdkwartier op de Grote Markt te Brussel vertrouwt op onze digital signage software om het personeel op de hoogte te houden van alles wat er leeft binnen deze mooie organisatie.

Voorbeeldfunctie als overheidsinstelling

Als voorvechter van transparantie en openheid stelt een overheidsinstelling met communicatieplatforms zoals digital signage een voorbeeld. Toerisme Vlaanderen bevordert de transparantie door actuele informatie, beleidsupdates en aankondigingen op een toegankelijke manier met haar werknemers te delen. Als aanjager van technologische vooruitgang laat deze overheidsinstelling met digital signage zien dat ze op de hoogte is van moderne technologieën en deze effectief benut.

Een gezonde mix aan informatie op de schermen

Het tonen van zowel interne (HR, facility,...) als externe (events, campagnes, goede doelen,...) informatie draagt bij aan het opbouwen van het imago en het cultiveren van de bedrijfscultuur. Het weerspiegelt dat Toerisme Vlaanderen betrokkenheid toont voor zowel interne ontwikkelingen als externe core activiteiten.

Corporate apps op maat bewaken de huisstijl

Consistente branding is van cruciaal belang voor het opbouwen van merkherkenning. Dankzij op maat gemaakte templates, bewaakt Toerisme Vlaanderen haar visuele identiteit, inclusief kleuren, logo's en lettertypen op de displays. Je kan niet zo maar afwijken van bepaalde opmaakinstellingen zoals de plaats van het logo, witruimte tussen alinea's enz. Je kan dit als een beperking zien, marketeers beschouwen dit eerder als een garantie tot het correct uitvoeren van de huisstijlregels. Hierdoor kan je ook makkelijk meerdere users/beheerders in het systeem op een veilige manier laten samenwerken. En aangezien de structuur van de content al is vastgesteld in de template, kunnen updates en wijzigingen sneller worden doorgevoerd. Dit is vooral handig bij urgente mededelingen of het adhoc aanpassen van informatie.

Digitale spreekbuis voor HR met aantrekkelijke content

Digital signage wordt bij Toerisme Vlaanderen door HR gebruikt als een snelle en efficiënte communicatiemethode om direct belangrijke informatie met medewerkers te delen. Het omvat aankondigingen, HR-updates en het tonen van vacatures, waardoor het een sterk medium wordt voor het verspreiden van relevante informatie binnen Toerisme Vlaanderen.

Visuele stimuli en dynamische content

Een van de voordelen van digitale schermen is de mogelijkheid om informatie op een veelzijdige en interactieve manier te presenteren. Het is niet langer voldoende om droge tekstuele communicatie te gebruiken; medewerkers worden aangetrokken door visuele stimuli en dynamische content die de aandacht vasthoudt. Dat hadden ze meteen door bij Toerisme Vlaanderen. De in-house content die ze maken barst dan ook van de creatieve ideeën en prachtige media.

Laat je zien als organisatie, ook naar je personeel toe

HR-professionals begrijpen dat de kracht van visueel aantrekkelijke content verder gaat dan alleen esthetiek. Het heeft een directe invloed op de betrokkenheid. Een aantrekkelijke lay-out, gecombineerd met pakkende afbeeldingen en heldere teksten, maakt ook hier complexe informatie gemakkelijker verteerbaar voor medewerkers.

Een slimme en strategische benadering om interne communicatie te voeren

Het informeren van medewerkers via digitale schermen op de werkvloer is een slimme en strategische benadering om interne communicatie te voeren. De dynamische aard van digitale schermen biedt een platform voor het snel en impactvol delen van belangrijke informatie. Het bevordert een consistente branding, verhoogt de betrokkenheid van medewerkers, en draagt bij aan een transparante cultuur. Bovendien zorgen op maat gemaakte templates voor een professionele uitstraling en efficiëntie in contentcreatie. Door gebruik te maken van displays wordt niet alleen de snelheid van informatiedeling vergroot, maar wordt ook een veelzijdig en flexibel communicatiekanaal gecreëerd dat de werkomgeving verrijkt en de impact van boodschappen versterkt.

Andere overheidsreferenties

  • Meer dan 165 digitale schermen bij Q8 en Panos

    Meer dan 165 digitale schermen bij Q8 en Panos

    Brandstofprijzen / Winkelaanbiedingen / Voertuigonderhoud / Loyalty-programma's / Reis gerelateerde informatie / Veiligheid en andere instructies. Q8 heeft een uitgebreid netwerk van bemande en onbemande tankstations. Met meer dan 500 Belgische Q8 en Q8 easy-stations is er altijd wel eentje bij jou in de buurt.

    Ontdek deze referentie
  • INNO tilt scherm communicatie met indoor LED schermen en digital signage naar hoger niveau

    INNO tilt scherm communicatie met indoor LED schermen en digital signage naar hoger niveau

    Twee vestigingen van INNO in Brussel klaar maken voor scherm communicatie via digital signage... De winkels werden met indoor LED schermen uitgerust en voorzien van creative content zodat de digitale schermen schitteren met Centoview als CMS.

    Ontdek deze referentie
  • KBC rekent op Centoview en onze digital signage expertise

    KBC rekent op Centoview en onze digital signage expertise

    Al jaren werken de kantoren naar tevredenheid met Centoview. Het digital signage netwerk van KBC brengt een attractieve mix van beeldtypes en engaging content.

    Ontdek deze referentie
  • BMW kiest voor interactiviteit en digital signage van Digitopia

    BMW kiest voor interactiviteit en digital signage van Digitopia

    BMW-Group België-Luxemburg zet vol in op digital signage om zijn digitale schermen aan te sturen. Beeldscherm communicatie maakt het verschil, zeker met interactie erbij.

    Ontdek deze referentie
  • Sedona maakt zelf digital signage content met hoge ROI

    Sedona maakt zelf digital signage content met hoge ROI

    Sedona is een gevestigde modewaarde in de Antwerpse binnenstad. Met een uitstekende ligging gaat het deze winkel dan ook voor de wind. De klant ging er lang van uit dat scherm communicatie iets was voor de happy few of enkel haalbaar is voor de grote winkelwarenhuizen.

    Ontdek deze referentie
  • Referenties in digital signage en AV

    Digitale schermen met digital signage of een audiovisuele installatie nodig? Ontdek op deze pagina wat we voor onze bestaande klanten betekenen.

    Ontdek al onze referenties

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer