Een ziekenhuis met een grote historiek
De geschiedenis van het ziekenhuis gaat terug tot de 13e eeuw. Daarmee behoort az groeninge tot de oudste ziekenhuizen van het land. Het az groeninge is ondertussen ook een gerenomeerd opleidingscentrum voor zowel studenten geneeskunde als assistenten in opleiding. Het beschikt onder meer over een afdeling radiotherapie, een erkende borstkliniek, twee MRI-toestellen en een PET-CT-scan.
Centralisatie van content en beheer
De communicatieafdeling van een ziekenhuis staat altijd voor een grote uitdaging doordat het dagelijks honderden mensen moet bereiken met sterk verschillende profielen of achtergronden. Door alle beschikbare data en informatie op één centrale plek te beheren met onze digital signage software, kunnen gasten, artsen, verpleging etc. zich snel en efficiënt bewegen in het ziekenhuis.
Veel verhalen om te brengen
We vergelijken een modern ziekenhuis vaak met een kleine stad. Ook in az groeninge vind je eetgelegenheden tot zelfs een Carrefour binnen de ziekenhuismuren. Deze zelfstandige entiteiten werden tevens opgenomen in het display netwerk.
Schermindelingen naargelang locatie en functie
Door de beeldpunten in overzichtelijke categorieën op te splitsen blijft alles transparant voor de gebruiker. Bovendien kunnen zeer specifieke rollen worden toegekend aan de users van onze digital signage software. De kok zal nooit displays kunnen manipuleren van (bijvoorbeeld) radiologie, en omgekeerd. Daarnaast bestaan er ook enkele ultieme beheerdersrollen (admins) die alles kunnen aanpassen. Noem ze gerust de hoofdregisseurs of gatekeepers.
De fameuze wachtrijverzachters
Schermen in een wachtzaal bieden een waardevolle toevoeging door een verhoogde informatiestroom en entertainment te bieden aan wachtende bezoekers. Deze visuele tools dienen als wachtrijverzachters, waardoor de perceptie van wachttijd wordt verminderd en een meer aangename wachtomgeving wordt gecreëerd.
Een evenwicht tussen informatie en ontspanning
Of het nu gaat om het delen van relevante gezondheidsinformatie, het tonen van actuele nieuwsberichten, of simpelweg het aanbieden van ontspannende content, schermen dragen bij aan het verbeteren van de algehele wachtervaring. Hierdoor ontstaat een evenwicht tussen informatieve communicatie en verstrooiende elementen, wat resulteert in een positievere beleving voor degenen die zich in de wachtzaal bevinden.
Ticketing leidt alles in goede banen
De combinatie van cueing, doktersborden en algemene informatie draagt bij aan een betere oriëntatie en efficiëntie binnen het ziekenhuis, wat essentieel is voor zowel patiënten als medisch personeel. Zo'n systeem geeft tevens veel inzicht in bezoekerstrends en kan bottlenecks op piekmomenten in kaart brengen. Duidelijke cueing is essentieel voor een positieve organisatie binnen het ziekenhuis.
Onze software koppelt met third-party systemen
Er werd gekoppeld met enkele third-party systemen (zoals de reeds aanwezige ticketing), onze software gaat vlot om met API's en SQL databases van externen. Eens zo'n 'verbinding' er ligt, wordt automatisch de correcte info weergeven. Door het instellen van tijdsintervallen wordt systematisch nieuwe data opgehaald waardoor er niet nodeloos gesynchroniseerd wordt.
Zaadjes planten met The Greenhouse
In het hart van az groeninge huist een lab dat streeft naar innovatie, ontwikkeling, onderzoek, educatie en expertise. Een cluster van specialisten die mikken op het bouwen van bruggen voor nieuwe trends, innovatieve behandelingen en kwaliteit.
Alles voor de wetenschap
Een denktank die druk in de weer is met het planten van zaadjes voor de wetenschap en haar groei. Denk aan 5G, drones etc. Dit alles resulteert in een groter inzicht, kennis en vooruitgang. Of je nu een professor, idiot savant of complete leek bent op het terrein van wetenschap en innovatie... iedereen kan bijdragen aan de uitbreiding en ontwikkeling van The Greenhouse. Samen zaaien ze de zaden, voor een betere toekomst en klinische groei die de gehele sector ten goede komt.
Een krachtig CMS om slimme schermen aan te sturen transformeert de patiëntervaring
Digitale schermen worden in de healthcare markt gebruikt vanwege hun vermogen om real-time informatie te verstrekken en meer dynamische en flexibele communicatie mogelijk te maken. Beelddragers kunnen snel en duidelijk informatie weergeven zoals wachttijden, afspraakherinneringen en actuele nieuwsberichten. Hierdoor blijven de patiënten en het medisch personeel op de hoogte van alle relevante headlines. Bovendien bieden digitale schermen de mogelijkheid om eenvoudig te worden aangepast aan veranderende omstandigheden, waardoor ze zich lenen voor het tonen van diverse content, zoals interactieve plattegronden, instructies voor medicatie, of andere educatieve content. Deze flexibiliteit draagt bij aan een verbeterde patiëntervaring, stroomlijning van processen en een efficiënter gebruik van informatiestromen in de zorgomgeving.
Photo credits az groeninge & Dennis De Smet