Menu e ink digitopia digital signage beeldschermen eink

Waarom investeren in E-ink schermen? En wat dragen ze bij aan je digital signage netwerk?

We lichten enkele specifieke gebruiksscenario’s toe waardoor je zelf kan aftoetsen of deze duurzame technologie iets kan betekenen voor jouw organisatie, werknemers of klanten.

Het gebruik van E-ink schermen binnen organisaties varieert sterk en is steeds afhankelijk van specifieke behoeften en toepassingen. E-ink technologie wordt doorgaans aangetroffen in specifieke sectoren of toepassingen vanwege de unieke voordelen die eraan verbonden zijn. We werken hiervoor al een tijd samen met Visionect. De duurzame, groene technologie (en visie) van Visionect is wat ons betreft ongeëvenaard als het gaat om energieverbruik in combinatie met de leesbaarheid van zo'n display. Het draait volledig om het totaalconcept dat ze in de markt zetten. We overlopen hieronder de USP's van deze innovatieve technologie.

Energiezuinig

E-ink schermen verbruiken aanzienlijk minder energie dan traditionele LCD- of OLED-schermen. Je hebt zelfs geen actieve stroomtoevoer nodig. Dit maakt E-ink ideaal voor doorsigns, weergave van openingsuren, wayfinding, prijsinformatie …

Leesbaarheid in zonlicht

E-ink schermen hebben een reflecterend oppervlak dat natuurlijk licht weerkaatst, vergelijkbaar met papier. Dit maakt ze buitengewoon goed leesbaar, zelfs in direct zonlicht. Dit is een belangrijk voordeel voor digital signage en andere toepassingen waar buitenleesbaarheid essentieel is. Het verschil in verbruik met een high brightness scherm dat in het zonlicht staat is dan ook verpletterend, hieronder meer daarover.

Statisch beeld zonder stroomverbruik

E-ink schermen hebben geen constante stroomtoevoer nodig om een statisch beeld te behouden. Dit betekent dat de weergegeven inhoud behouden blijft, zelfs als het apparaat is uitgeschakeld, waardoor het stroomverbruik wordt geminimaliseerd.

Lange levensduur

E-ink schermen hebben een aanzienlijk langere levensduur dan veel andere schermtechnologieën, ze zijn niet onderhevig aan beeldinbranding (burn-in) en andere degradatieproblemen. Dit treedt soms op bij OLED schermen, dat is dan ook de enige reden waarom we OLED nog niet voor digital signage inzetten. Logo's en andere vaste elementen kunnen op een paar maanden tijd effectief inbranden op OLED displays.

Milieuvriendelijk

Vanwege hun energiezuinigheid en duurzaamheid zijn E-ink schermen milieuvriendelijker dan andere schermtechnologieën. Bij het tonen van beeld gebruikt het display namelijk geen energie. Alleen bij het wisselen van het beeld wordt een klein beetje energie verbruikt. Daarmee is E-ink de ideale techniek voor systemen waarvoor geen vaste voedingsaansluiting nodig of beschikbaar is.

Enkele cijfers

Op jaarbasis verbruikt een LED scherm namelijk 40 tot 100 KWh. Dat komt neer op gemiddeld 30 euro per jaar. Een E-ink scherm daarentegen verbruikt maar 4 tot 10 KWh wat neerkomt op 80 cent per jaar. E-ink schermen verlagen aanzienlijk de kosten, zeker als het om meerdere beeldpunten gaat.

Geweldige line-up van 6 inch tot 32 inch

Momenteel heb je de keuze tussen 6", 13" en 32". De kleinste formaten zijn ideaal om als doorsign te gebruiken. Je hebt geen stroomvoorziening nodig of bedraad internet. Dit zijn perfecte devices om standalone ergens op te hangen of (magnetisch) tegen te plakken. We hebben altijd enkele demo exemplaren ter beschikking en nodigen je graag uit om met deze prachtige technologie kennis te maken.

Bezoek Visionect

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage