Armin Devender - CEO INNO aan het woord
“Met de remodelling van onze department stores bouwen we winkel per winkel verder aan de strategische herpositionering van INNO. Onze duidelijke positionering op luxeniveau in de parfumerie-afdeling wordt aangevuld met premium fashion en mainstreammerken op de gebieden waar de klant dat wil. We zijn erg tevreden voortaan ook eigen merken te kunnen aanbieden. Dankzij onze nieuwe eigenaars en de steun van Åhléns vullen we hiermee een leemte in ons assortiment. Na de uitstekende resultaten van de afgelopen jaren verwachten we opnieuw gunstige resultaten voor het onlangs afgesloten boekjaar."
Nieuwe winkelindeling, nieuwe merken
Elke afdeling heeft z’n eigen sfeer en karakter, met zithoeken, planten … INNO is een inspirerende omgeving die alle zintuigen prikkelt. Bovenop het decoratieve nieuwe jasje is de indeling van de department store ingrijpend veranderd. Sommige afdelingen zijn stevig uitgebreid, andere verhuisden naar een andere verdieping.
Elly Zwinnen, Merchandise & Marketing Director aan het woord
“Enerzijds zetten de winkelarchitectuur en decoratie in op beleving. Anderzijds gidsen en inspireren de overal aanwezige digitale schermen onze shoppers doorheen het volledige warenhuis.”
Omnichannel die werkt
INNO is het enige warenhuis in België met een brede waaier aan premium- en mainstream merken. De keten maakt al bijna 127 jaar integraal deel uit van het retaillandschap van alle grote Belgische steden en is al generaties lang een bondgenoot van alle Belgen in hun dagelijkse leven. Met inno.be speelt INNO sinds voorjaar 2021 ook een hoofdrol op de online retailmarkt in België. INNO biedt de Belgen een omnichannel-shoppingervaring waarbij online en offline winkelcomfort elkaar aanvullen en versterken.
Digitalisering maakt shoppers wegwijs
Behalve met de sfeervol aangeklede zithoeken heeft dat comfort veel te maken met de overal aanwezige digitale schermen. Die leiden shoppers vlekkeloos doorheen het hele warenhuis.
- Touchscreens bij de roltrappen en de liften wijzen klanten concreet de weg
- Schermen boven de gangpaden en bij de centrale kassa’s informeren klanten over interessante acties en promoties
- Inspirerende video’s in de etalages brengen de sfeer tot buiten de winkel
- Ook de luxemerken die INNO huisvest, communiceren via schermen met de klanten
Kortom: terwijl shoppers zorgeloos van afdeling naar afdeling flaneren, nemen de schermen hen digitaal bij de hand. Bedankt voor het vertrouwen in onze expertise INNO!