Receptie

Is je digital signage software wel future proof?

De implementatie van een digital signage netwerk moet je zien als een strategische investering, zowel in tijd als in geld om communicatie tot leven te brengen èn te onderhouden. Als dat signage systeem er eenmaal is, wordt het zelden kleiner, dus het is essentieel om een software ontwerp te hebben dat kan schalen en meegroeien met de vraag.

De hoofdreden waarom we bij Digitopia schermen installeren is het stroomlijnen van de communicatie bij onze klanten. Als je geen duidelijke visie hebt, is het moeilijk om het signage systeem future-proof in te regelen en je verhaal in de loop van de tijd aantrekkelijk te houden voor je doelgroep. Digital signage wordt vandaag alleen maar interessanter op vlak van features en gebruiksgemak. Omdat deze technologie zich in een hoog tempo blijft ontwikkelen, is de selectie van een future-proof content-management-systeem (CMS) van cruciaal belang. Een solide CMS zorgt voor schaalbaarheid, wendbaarheid en een hoger rendement van je displays en communicatie boodschappen. In dit artikel gaan we dieper in op de belangrijkste factoren waarmee je rekening moet houden bij het kiezen van een CMS dat de tand des tijds doorstaat en je tijdsbesteding aan content aanmaak en scheduling flink optimaliseert.

Naadloze integratie

Bij het bepalen van je CMS voor je digital signage netwerk is een van de eerste aspecten waarmee men rekening houdt compatibiliteit en (data-) integratiemogelijkheden. Een toekomstbestendig CMS moet integreerbaar zijn met verschillende hardware, software en applicaties van derden / datakoppelingen.

Datakoppelingen

Kies een CMS dat open standaarden en API-integraties ondersteunt en dus meegroeit met opkomende technologieën. Dit zorgt ervoor dat je CMS nieuwe features en functionaliteiten kan integreren zodra deze beschikbaar komen, zonder dat er uitgebreide aanpassingen nodig zijn.

Schaalbaarheid en flexibiliteit

Je toekomstbestendig CMS biedt de flexibiliteit om schermen toe te voegen of te verwijderen, de inhoud aan te passen en meerdere locaties te beheren vanaf een gecentraliseerd platform. Neem een CMS dat een cloudgebaseerde infrastructuur biedt, waardoor schaalbaarheid mogelijk is zonder hoge infrastructuurkosten.

Contentbeheer en maatwerk

Een gebruiksvriendelijke interface is essentieel. Content maken met templates, plannen en analyseren. De mogelijkheid om de beeldinhoud aan te passen op basis van locatie, demografische doelgroep en specifieke marketingcampagnes is cruciaal voor het leveren van gerichte boodschappen. Een CMS moet dus geavanceerde functies voor contentbeheer bieden, zoals realtime data-integratie, dynamische contentgeneratie en geautomatiseerde contentoptimalisatie.

Veiligheid en betrouwbaarheid

In het huidige digitale landschap is het garanderen van de veiligheid en betrouwbaarheid van je digital signage-netwerk van het allergrootste belang. Een toekomstbestendig CMS moet prioriteit geven aan gegevensbescherming, veilige communicatieprotocollen en aangepaste, op rollen gebaseerde toegangscontroles die snel kunnen worden bijgewerkt.

Single-Sign-On

Extra aanvullende beveiligingsfuncties die nu ook beschikbaar zijn, komen er dankzij Single Sign-On (SSO) voor veilig en gemakkelijk inloggen. Houd bovendien rekening met het trackrecord en de reputatie van de CMS-aanbieder, aangezien betrouwbaarheid cruciaal is voor de ononderbroken werking van je netwerk.

Toekomstige technologie en immersive content

Kunstmatige intelligentie (AI), machinaal leren en Internet of Things (IoT) geven mee vorm aan de toekomst van digitale signage. Een CMS moet de potentiële mogelijkheid hebben om deze technologieën te omarmen en uiteindelijk ook in te zetten. Vraag naar functies zoals AI-gestuurde contentpersonalisatie en IoT-apparaatbeheer. Overtuigende storytelling gaat tegenwoordig richting 3D effecten en complexe motion designs in vergelijking met vroeger. Waak erover dat je CMS hier mee om kan gaan, we zien deze vraag alleen maar groeien. Niet enkel deze indrukwekkende 3D effecten staan voor onze deur, we zien de laatste jaren een verrassend frisse en duurzame toetrede van E-ink tot de signage markt. Zorg er in het laatste geval voor dat je CMS voor klassieke displays ook om kan gaan met E-ink. Je CMS moet eenvoudigweg hybride zijn en de gebruiker er bv. attent op maken dat je best geen video's inplant op E-ink schermen.

Vergelijk digital signage

Het selecteren van een CMS is een cruciale beslissing voor marketeers, content makers, HR medewerkers enz. die voorop willen blijven in een snel evoluerende wereld. Door rekening te houden met factoren als naadloze integratie, schaalbaarheid, contentbeheer, beveiliging en technologie-gereedheid, kan je ervoor zorgen dat je CMS aan de behoeften van uw organisatie blijft voldoen en voorop blijft lopen op het gebied van innovatie. Investeren in een CMS gaat niet alleen over het heden, maar over het creëren van een duurzame basis voor je communicatie en schermnetwerk voor de komende jaren.

Referenties met Centoview CMS

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage