In motion we trust
Motion design is voor Digitopia eerder een tool of noem het gerust een skill waarmee we al jaren het verschil maken bij klanten die gretig gebruik maken van onze content designers. Onze samenwerking met Bestemming X stond bijvoorbeeld bol van geavanceerd motion design.
3D effecten en andere spielerei
In dit voorbeeld zoomen we graag in op een custom animatie die we specifiek maakten voor de INNO schermen in Brussel. We zeggen ‘custom’ want deze animatie is specifiek gemaakt voor de extreme breedbeeld ratio van de IndoorLED’s achter de kassa. De vierkante LED blokken in de etalages werken dus met andere (gelijkaardige) animaties aangepast aan de square beeldratio.
Is het nuttig voor mijn doelpubliek?
Twijfel je zelf of animatieontwerp nuttig kan zijn om het in te zetten op je bestaande schermen? Lees dan verder over de meerwaarde van professionele animaties.
Aandacht trekken
Bewegende beelden en animaties trekken de aandacht van voorbijgangers. In een drukke omgeving kan motion design helpen om de aandacht te vestigen op de content die op het digitale display wordt weergegeven.
Het belang van grafische power
Beweging voegt visuele dynamiek toe aan de content. Het maakt de boodschap interessanter en visueel aantrekkelijker, wat kan resulteren in een betere impact en hogere betrokkenheid van het publiek.
Verminder informatieverlies of ruis
Motion design kan complexe ideeën, processen of informatie effectiever overbrengen dan statische afbeeldingen. Animaties kunnen sequenties en veranderingen stap voor stap visualiseren, wat het begrip vergemakkelijkt.
Speels, grappig, ontroerend, ... versterk emoties
Bewegende merkelementen, zoals logo-animaties, kunnen het merk op een indrukwekkende manier weergeven en het gemakkelijker maken om herkend te worden door het publiek. Gooi een knipoog of een traan in de strijd ... Animaties kunnen worden gebruikt om een gevoel van urgentie, vreugde, spanning of andere emoties op te roepen.
Meer en betere interactie
Interactieve elementen in motion design kunnen het publiek aansporen om deel te nemen, vragen te stellen of zelfs hun eigen keuzes te maken, waardoor de betrokkenheid toeneemt.
In een wereld van constante visuele prikkels zal motion design helpen je boodschap te onderscheiden van andere statische content en de aandacht van je publiek te trekken.