We zijn op zoek naar een extra front-end of full-stack developer (m/v)

Lees meer
LG DGT Signage Pagina 02 Afbeelding 0001

Een succesvolle digital signage strategie

Mensen zijn van nature zeer 'visuele' wezens. Het maakt niet uit waar we zijn, schermen trekken altijd onze aandacht.

De afgelopen jaren is de vraag naar digital signage enorm toegenomen. Een belangrijke evolutie voor content was het makkelijk toevoegen van bewegende beelden en koppelen met beschikbare databronnen. Mensen zijn van nature zeer 'visuele' wezens. Het maakt niet uit waar we zijn, schermen vragen altijd onze aandacht. Denk alleen al aan de tijd die we elke dag doorbrengen op onze smartphones. Maar de aantrekkingskracht van een smartphone is vaak niet opgewassen tegen de verleiding van digital signage. Het is een van de weinige soorten media die de aandacht van een telefoonscherm kan afleiden. Hierdoor is digital signage met een solide contentstrategie onmisbaar in de huidige wereld.

Een goed content plan rendeert

Neem de kijker dus mee in de beleving van een bepaald product en trekt de aandacht door de hoge mate van afwisseling. Je kan passanten daarnaast blijven verrassen met real-time content zodat er geen afwijkende of outdated informatie wordt getoond. Een bijkomend voordeel van digital signage is dat het de kosten voor je bedrijf vermindert: content hoeft niet afgedrukt en/of verzonden te worden en je hoeft geen tijd te besteden aan het ophangen en verwijderen van drukwerk.

Over tijd gesproken, strategische digitale berichtgeving kan klanten op efficiënte wijze informeren, met als gevolg dat klanten minder afhankelijk zijn van personeel. Dit zorgt ervoor dat personeel meer tijd kan besteden aan belangrijkere zaken. Het kost tijd om een effectieve digital signage-strategie te ontwikkelen en deze zo nodig te verfijnen. Ga dus zeker met ons in gesprek, dan geven we samen vorm aan jouw strategie!

Bereik je klant, werknemer of burger

Daarnaast kan digital signage ook helpen om snel en op grote schaal met je team te communiceren. De meeste digital signage-oplossingen worden ondersteund door een contentmanagementsysteem (cms), waarmee je alle schermen op diverse locaties kan beheren. Op deze manier kun je training en veiligheidsinformatie delen met teamleden, waar ze ook zijn. Daarnaast kun je prestaties van werknemers onder de aandacht brengen om hun motivatie te versterken. Hierdoor verbeter je het behoud van personeel en bespaar je op kosten voor werving, training en inwerken

Data maakt je CMS slim

Met behulp van slimme data wordt het mogelijk om op elk moment in te spelen. Staat er regen op de agenda? Dan kan je de paraplu’s en poncho’s in real-time afprijzen en de verkoop stimuleren, al dan niet gestimuleerd door een specifiek ingestelde melding. Ook voor andere sectoren brengt dit oneindig veel mogelijkheden met zich mee. Linken met bepaalde variabelen die relevant zijn voor je business verhogen de succesrate van digitale scherm communicatie enorm.

Zit je met vragen of uitdagingen content-wise? Aarzel niet en vraag vrijblijvend naar onze content en ontzorgingsformules.

Lees meer over digital signage

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer