DPG TP2 1

Digitopia verwerft THISPLAYS2

Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

Aanleiding voor de overname is de zoektocht van THISPLAYS2 naar een nieuwe partner die zorgt voor schaalvoordelen en een veilige haven om de leiderspositie binnen de Retail te bestendigen. Oprichter en bestuurder Bruno Hancké blijft op post als bestuurder en zal THISPLAYS2 verder doen groeien met een sterke focus op Retail en detailhandel. Jan Bussels wordt CEO en neemt samen met Sylvie Van de Leest de dagelijkse leiding waar van de bedrijven binnen de Digitopia Group.

Met de overname realiseert Digitopia Group een geconsolideerde omzet van 20 miljoen euro en beheert het meer dan 34.000 digitale touch points in 6 landen. Vanuit de twee vestigingen, Antwerpen (Wommelgem) en Deerlijk, zetten meer dan 50 medewerkers samen de stevige groei verder.

Jan Bussels: “Met de overname van THISPLAYS2 zet de Digitopia Group voor de tweede keer dit jaar een belangrijke strategische stap voorwaarts. Onze positie binnen de Digital Signage wereld wordt opnieuw versterkt via bijkomende klanten en partnerships.
Minstens even belangrijk is de verwerving van de Business Music software “Groevy” met bijhorende diensten alsook de uitgebreide ervaring met Zebrix (Manganelli) en Tizen (Samsung). Al deze elementen stellen ons als Digitopia Group in staat om zowel onze bestaande als nieuwe klanten een nog vollediger pakket aan diensten te bieden.

“Samen zorgen wij voor de juiste beleving en boodschap voor klanten, burgers & werknemers door middel van beeld, muziek en via innovatieve digitale interactie.”

Bruno Hancké: “Onze bedrijven kennen een lange geschiedenis, met ieder een eigen stijl en specialisme. Maar onze gezamenlijke interne waarden, de passie voor de klant, de schaalvoordelen en de optelsom van vaardigheden brengt ons in een mooie en competitieve positie waarbij we nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden voor huidige en nieuwe klanten.”

Voor meer informatie:
Jan Bussels – 0477 37 83 03
Jan.bussels at digitopia.be
www.digitopia.be

  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article
  • Afstemmen van displaygrootte en kijkafstand op je digital signage doelstellingen

    Afstemmen van displaygrootte en kijkafstand op je digital signage doelstellingen

    Vooraleer we je digitale display netwerk uitrollen, is het belangrijk om je beoogde doelstellingen vast te leggen. Ons ontwerp en strategisch plan volgt daarna en moet passen binnen de fysieke eigenschappen van de ruimte en de mindset van je werknemer, burger of klant.

    Discover this article
  • Hoe PWAs de toekomst van interactieve toepassingen shapen

    Hoe PWAs de toekomst van interactieve toepassingen shapen

    Progressive Web Apps (PWAs) en digitale schermen kunnen elkaar op verschillende manieren versterken. PWAs bieden een flexibele en kosteneffectieve manier om met digitale schermen te interageren. Denk aan reclameborden, informatiekiosken, menukaarten en meer.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage