DPG TP2 1

Digitopia verwerft THISPLAYS2

Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

Aanleiding voor de overname is de zoektocht van THISPLAYS2 naar een nieuwe partner die zorgt voor schaalvoordelen en een veilige haven om de leiderspositie binnen de Retail te bestendigen. Oprichter en bestuurder Bruno Hancké blijft op post als bestuurder en zal THISPLAYS2 verder doen groeien met een sterke focus op Retail en detailhandel. Jan Bussels wordt CEO en neemt samen met Sylvie Van de Leest de dagelijkse leiding waar van de bedrijven binnen de Digitopia Group.

Met de overname realiseert Digitopia Group een geconsolideerde omzet van 20 miljoen euro en beheert het meer dan 34.000 digitale touch points in 6 landen. Vanuit de twee vestigingen, Antwerpen (Wommelgem) en Deerlijk, zetten meer dan 50 medewerkers samen de stevige groei verder.

Jan Bussels: “Met de overname van THISPLAYS2 zet de Digitopia Group voor de tweede keer dit jaar een belangrijke strategische stap voorwaarts. Onze positie binnen de Digital Signage wereld wordt opnieuw versterkt via bijkomende klanten en partnerships.
Minstens even belangrijk is de verwerving van de Business Music software “Groevy” met bijhorende diensten alsook de uitgebreide ervaring met Zebrix (Manganelli) en Tizen (Samsung). Al deze elementen stellen ons als Digitopia Group in staat om zowel onze bestaande als nieuwe klanten een nog vollediger pakket aan diensten te bieden.

“Samen zorgen wij voor de juiste beleving en boodschap voor klanten, burgers & werknemers door middel van beeld, muziek en via innovatieve digitale interactie.”

Bruno Hancké: “Onze bedrijven kennen een lange geschiedenis, met ieder een eigen stijl en specialisme. Maar onze gezamenlijke interne waarden, de passie voor de klant, de schaalvoordelen en de optelsom van vaardigheden brengt ons in een mooie en competitieve positie waarbij we nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden voor huidige en nieuwe klanten.”

Voor meer informatie:
Jan Bussels – 0477 37 83 03
Jan.bussels at digitopia.be
www.digitopia.be

  • Een CMS dat digital signage naar een hoger niveau tilt

    Een CMS dat digital signage naar een hoger niveau tilt

    Digitale schermen zijn al lang niet meer enkel een marketingtool. Ze zijn een integraal onderdeel van interne communicatie, klantbeleving en zelfs operationele processen. Toch blijft één vraag cruciaal: hoe beheer je al die schermen efficiënt, veilig en flexibel?

    Discover this article
  • Maximale impact, minimale inspanning: Houd schermen actueel dankzij slimme automatisering

    Maximale impact, minimale inspanning: Houd schermen actueel dankzij slimme automatisering

    Een digitaal scherm is vandaag veel meer dan een visitekaartje. Het is een strategisch communicatiekanaal dat leeft en beweegt met je organisatie. Hoe zorg je ervoor dat die schermen altijd actueel, relevant en dynamisch blijven zonder dat je communicatieafdeling overspoeld wordt door aanvragen van verschillende stakeholders?

    Discover this article
  • De transformatie bij Lunch Garden: Digitopia als onmisbare partner

    De transformatie bij Lunch Garden: Digitopia als onmisbare partner

    Lunchen, dineren, maar ook ontbijten, aperitieven en genieten van teatime: het kan in Lunch Garden voortaan ook meer relaxed. De restyling van de Lunch Garden restaurants is meer dan een likje verf; het is een sprong voorwaarts in de digitale toekomst. De integratie van de digitale schermen vormt een cruciaal onderdeel van deze make-over.

    Discover this article
  • Groenten en fruit in de kijker: Zo gebruikt Aartsen zijn digitale gevel

    Groenten en fruit in de kijker: Zo gebruikt Aartsen zijn digitale gevel

    Groenten- en fruitgigant Aartsen heeft zijn positie als internationale gateway in de Benelux versterkt met een hypermodern distributiecentrum in Sint-Katelijne-Waver. Een opvallend kenmerk van deze vestiging is de strategische inzet van een groot outdoorscherm. Hiermee zet het bedrijf zijn dynamische karakter en 'nonstopfresh'-filosofie letterlijk in de kijker.

    Discover this article
  • Ontmoet Digitopia op de stand van Flanders Investment and Trade (FIT) op het Smart City Expo World Congress 2025

    Ontmoet Digitopia op de stand van Flanders Investment and Trade (FIT) op het Smart City Expo World Congress 2025

    Met onze ervaring in smart city communicatie bouwen we mee aan een toekomst waarin digitale schermen niet enkel informeren, maar ook verbinden. Betrouwbaar, schaalbaar en duurzaam, altijd met oog voor veiligheid en gebruiksgemak.

    Discover this article
  • Retail ruimtes boordevol digitale tools en nieuwe processen

    Retail ruimtes boordevol digitale tools en nieuwe processen

    Dit concept is meer dan alleen een nieuw showroomontwerp; het combineert fysieke ruimtes met digitale tools en nieuwe processen. Onze interactieve zuilen creëren een gepersonaliseerde, transparante en naadloze klantreis. Ze stellen klanten in staat om zelfstandig en op eigen tempo diepgaande informatie te verkennen.

    Discover this article
  • Baken in de wijk: digitale totems als kompas voor lokaal nieuws en verbinding

    Baken in de wijk: digitale totems als kompas voor lokaal nieuws en verbinding

    Steden en gemeenten zoeken naar manieren om hun inwoners snel, relevant en betrouwbaar te informeren, én tegelijk de sociale samenhang in buurten te versterken. Klassieke communicatiekanalen missen vaak het hyperlokale bereik en de onmiddellijke zichtbaarheid die nodig is om wijknieuws, evenementen en dienstverlening écht tot bij de mensen te brengen.

    Discover this article
  • De verborgen kosten van inconsistentie – Hoe Digital Signage tijd en middelen bespaart

    De verborgen kosten van inconsistentie – Hoe Digital Signage tijd en middelen bespaart

    Communicatie is belangrijk, zowel intern als extern. Hebt u zich ooit afgevraagd hoeveel tijd en middelen uw organisatie écht kwijt is aan het consistent verspreiden van informatie via al uw kanalen? Van interne memo's en bedrijfsupdates tot productinformatie en klantmededelingen, de kosten van inconsistentie en handmatige processen lopen verrassend hoog op.

    Discover this article
  • TML opent futuristische conceptstore op Ibiza met indoor LED-scherm van Digitopia

    TML opent futuristische conceptstore op Ibiza met indoor LED-scherm van Digitopia

    Ibiza, het eiland dat bekend staat om zijn bruisende feesten en trendsettende levensstijl, is een nieuwe bezienswaardigheid rijker: de gloednieuwe TML conceptstore. Deze innovatieve winkel opende onlangs zijn deuren en trok onmiddellijk de aandacht met een indrukwekkend indoor LED-scherm.

    Discover this article
  • CKS en Mayerline, gedeelde grensoverschrijdende ambities

    CKS en Mayerline, gedeelde grensoverschrijdende ambities

    Leegstand en dalende koopkracht teisteren veel shoppingregio's, maar sommige merken trotseren de storm met een heldere visie. Een treffend voorbeeld hiervan is de recente expansie van de Belgische modemerken CKS en Mayerline, die de grens overstaken en hun intrede deden in het pittoreske Sluis, Nederland.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage