1

Noodberichten van BE-Alert op je digitale informatie schermen

Vlaams minister-president Jan Jambon en onze CEO Jan Bussels stelden in Brasschaat de uitbreiding van BE-Alert voor. Noodberichten kunnen naast sms- of emailvorm nu ook op grote infoborden worden getoond.

Het startschot op de digital signage schermen van Brasschaat

BE-Alert wordt vandaag in vijftien Belgische steden en gemeenten gekoppeld met digitale informatieborden. De bedoeling is dat steeds meer mensen de noodberichten van BE-Alert kunnen zien. De Digitopia software garandeert een eenvoudige en betrouwbare wisselwerking om calamiteiten door te pushen naar de bevolking. De dagelijkse scherminformatie verandert onmiddellijk en automatisch in geval van crisissituaties.

Het Pukkelpop effect

Jan Jambon: “Iedereen herinnert zich nog wel Pukkelpop 2011. Het noodweer zorgde ervoor dat een grote tent instortte en een grote paniek teweegbracht bij de vele aanwezigen. Iedereen wou meteen beginnen sms-en en bellen en daardoor raakte het systeem overbelast. Maar ook de diensten van de veiligheid konden niet communiceren.

Er werd toen naar een oplossing gezocht en die vond met in Nederland. Het BE-Alert-systeem trad in voege. Via sms of email kon een burgemeester, gouverneur of minister van Binnenlandse Zaken de geregistreerde burgers op de hoogte brengen van een noodsituatie. In Brasschaat zijn er intussen 4511 inwoners op het systeem geregistreerd.”

Een massa digitale schermen komt plots in aanmerking

Digitopia Group, die het systeem beheert, zorgde nu voor een uitbreiding van het systeem. Jan Bussels: De gemeente Brasschaat telt 25 infoborden die nu on hold kunnen worden gezet om de noodberichten te tonen. Als er zich een ramp voordoet op de grens tussen twee gemeenten, dan kunnen beide gemeenten de berichten bekend maken.

Gratis dienst, veiligheid primeert boven alles

In totaal zijn er in Vlaanderen een massa digitale schermen die wij beheren. Daar kunnen nu al die noodberichten op komen. Deze dienst is gratis. Op termijn kan dit systeem nog worden uitgebreid naar de retail en de bedrijven. Het systeem is zeer eenvoudig te bedienen. Met één druk op de knop kan een burgemeester, gouverneur of minister van Binnenlandse Zaken nu een massa mensen bereiken, voegt Jan Bussels er nog aan toe.

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage