Lotus corporate digitopia website

Hoe digital signage meerwaarde biedt aan het succesvolle Lotus Bakeries

Lotus Bakeries blijft recordresultaten neerzetten, met dank aan de groei van de natuurlijke tussendoortjes (+25%), de stijgende populariteit van speculaas in het buitenland (+20%) en productinnovaties. Onze bescheiden rol in dit verhaal bestaat uit het ondersteunen van de veiligheid in de productie omgevingen op 3 sites in België.

2023 was een jaar van mijlpalen voor Lotus Bakeries. Het bedrijf haalde de kaap van 1 miljard euro omzet en veroverde een plaats in de top vijf van 's werelds populairste koekjes. Om op termijn de derde plaats te veroveren, blijft het bedrijf bij zijn gekende strategie, al zijn er ook enkele updates. 'We gaan meer de nadruk leggen op andere consumeermomenten dan bij de koffie: als snack onderweg of als ingrediënt van taart en tiramisu', zegt CEO Jan Boone (Bron: De Tijd). Sinds een aantal jaren wordt onze CMS / software gebruikt om de schermen aan te sturen in een aantal productievestigingen. Onze grafische cel wordt soms ingeschakeld om leuke animaties te maken om de veiligheidsinformatie aantrekkelijk over te brengen.

We maken ruwe data leesbaar

Correlatie, aggregatie en opmaak van plain data: gegevens worden omgezet in visuele informatie die kan worden aangevuld met widgets, indicatoren, tabellen, metrics, waarschuwingssystemen, ... Wij organiseren ze vervolgens in overzichtelijke dashboards, wallboards en zelfs volledig automatische afspeellijsten.

Play of proof

In productieomgevingen moeten klanten regelmatig aantonen dat bepaalde safety films of instructies x-aantal keer werden weergegeven op de schermen. Denk bijvoorbeeld aan de Europese Napo veiligheidsfilms die bijzonder populair blijven door de cartooneske aanpak.

We maken je content licht verteerbaar

Naast de uitrol en het beheer van het signage netwerk denken we ook mee om op een creatieve (soms ludieke) wijze een ernstig thema zoals ‘veiligheid’ op de schermen te lanceren. Onze grafische cel maakt regelmatig animaties en dashboards die klanten in staat stellen om zijn werknemers te beschermen tegen 'scherm vermoeidheid'. Via 3D mascottes en bijvoorbeeld ‘dansende koekjes’ slagen we er telkens in om iedereen zijn aandacht te trekken. En zonder het vaak te beseffen zoeken mensen uit de productie deze boodschappen op om een vervolg te zien van het verhaal.

Doelstellingen voor veiligheid en verbetering

Het gebruik van een ongevallenteller op digitale borden kan helpen bij het vaststellen van doelen voor veiligheid en verbetering. Door het bijhouden van ongevallen en het tonen van de vooruitgang, kunnen organisaties hun inspanningen richten op het verminderen van het aantal ongevallen. Koppel dit vervolgens aan een groepsbeloning indien een record sneuvelt, dan weet je dat je iedereen makkelijker aan boord krijgt.

Motivatie

Het tonen van de ongevallenteller kan werknemers motiveren om actief deel te nemen aan veiligheidsprogramma's en -initiatieven. Het visualiseren van de impact van veiligheidsinspanningen kan mensen aanmoedigen om veiligheidsprotocollen te volgen en zo het aantal ongevallen te verminderen.

Bekijk onze referenties

  • Samenwerking brengt perfectie: Samen tillen we de klantervaring naar een hoger niveau

    Samenwerking brengt perfectie: Samen tillen we de klantervaring naar een hoger niveau

    In de wereld van digitale totaaloplossingen is samenwerking essentieel om projecten van topkwaliteit af te leveren. Bij Digitopia geloven we sterk in het bundelen van krachten met partners die onze visie op innovatie, afwerking en klantgerichtheid delen. Glotec, een expert in maatwerkconstructies, speelt regelmatig een belangrijke rol in prestigieuze projecten.

    Discover this article
  • De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    Om de winkelervaring en sfeer te optimaliseren maken alle Aveve-winkels al jaren gebruik van ons digital signage platform. Deze innovatieve pop-up store werd geïntegreerd in het bestaande display-netwerk van Aveve. Onze schermen, software en content creëren een levendige en meeslepende winkelomgeving waarin klanten volledig opgaan in de unieke sfeer en het duurzame karakter van Aveve.

    Discover this article
  • Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Voorraadbeheer is essentieel in logistiek en retail, maar de infrastructuur van belangrijke ruimtes zoals voorraadkamers en magazijnen is vaak verouderd. Deze zones zetten we regelmatig om naar intelligente centra die cruciale informatie weergeven.

    Discover this article
  • Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    KBC en Immoscoop hebben een strategische samenwerking waarbij ze de krachten bundelen om online vastgoed op een duurzame manier in de markt te zetten. Deze samenwerking begon in juni 2021. Het doel van het platform is om kandidaat-kopers een optimale beleving te bieden bij het selecteren, financieren, verwerven en verzekeren van hun toekomstige woning.

    Discover this article
  • Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Digitopia verzorgt al 18 jaar succesvol beeldschermcommunicatie (software, schermen, content en AV) bij meer dan 60 Vlaamse steden en gemeenten, publieke instellingen en veiligheidszones. We gebruiken graag onze expertise om te informeren en ondersteunen. We kunnen onze oplossingen, indien gewenst, eenvoudig aanbieden via diverse raamcontracten, waardoor er geen aanbesteding nodig is.

    Discover this article
  • Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Digitopia, marktleider in digital signage en smart office solutions in België, verwelkomt Smile Invest als meerderheids-aandeelhouder. Deze strategische samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van Digitopia en biedt nieuwe kansen voor expansie op nationaal en internationaal niveau. Oprichter Jan Bussels en zijn ervaren team blijven actief betrokken bij het bedrijf en investeren mee in de transactie. Onder de nieuwe groepsnaam dgtgroup worden de activiteiten van Digitopia, Centomedia, Aviniti en Thisplays2 samengevoegd.

    Discover this article
  • Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    De massaproductie door fabrikanten zoals Samsung en Visionect brengt een versnelling te weeg op deze duurzame markt. In een wereld waar digital signage voortdurend evolueert, biedt E-paper een duurzaam alternatief om informatie weer te geven. Met zijn unieke eigenschappen en veelzijdige toepassingen heeft E-paper de potentie om traditionele schermen aan te vullen én op sommige plaatsen te vervangen.

    Discover this article
  • Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    ISE, oftewel Integrated Systems Europe, is de grootste internationale beurs voor audiovisuele- (AV) en system integrators. Dit evenement vindt jaarlijks plaats in Barcelona en trekt bezoekers aan uit allerlei sectoren zoals retail, technologie, entertainment, onderwijs en corporate. Bezoek stand G100 in Hall 5!

    Discover this article
  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage