Lotus corporate digitopia website

Hoe digital signage meerwaarde biedt aan het succesvolle Lotus Bakeries

Lotus Bakeries blijft recordresultaten neerzetten, met dank aan de groei van de natuurlijke tussendoortjes (+25%), de stijgende populariteit van speculaas in het buitenland (+20%) en productinnovaties. Onze bescheiden rol in dit verhaal bestaat uit het ondersteunen van de veiligheid in de productie omgevingen op 3 sites in België.

2023 was een jaar van mijlpalen voor Lotus Bakeries. Het bedrijf haalde de kaap van 1 miljard euro omzet en veroverde een plaats in de top vijf van 's werelds populairste koekjes. Om op termijn de derde plaats te veroveren, blijft het bedrijf bij zijn gekende strategie, al zijn er ook enkele updates. 'We gaan meer de nadruk leggen op andere consumeermomenten dan bij de koffie: als snack onderweg of als ingrediënt van taart en tiramisu', zegt CEO Jan Boone (Bron: De Tijd). Sinds een aantal jaren wordt onze CMS / software gebruikt om de schermen aan te sturen in een aantal productievestigingen. Onze grafische cel wordt soms ingeschakeld om leuke animaties te maken om de veiligheidsinformatie aantrekkelijk over te brengen.

We maken ruwe data leesbaar

Correlatie, aggregatie en opmaak van plain data: gegevens worden omgezet in visuele informatie die kan worden aangevuld met widgets, indicatoren, tabellen, metrics, waarschuwingssystemen, ... Wij organiseren ze vervolgens in overzichtelijke dashboards, wallboards en zelfs volledig automatische afspeellijsten.

Play of proof

In productieomgevingen moeten klanten regelmatig aantonen dat bepaalde safety films of instructies x-aantal keer werden weergegeven op de schermen. Denk bijvoorbeeld aan de Europese Napo veiligheidsfilms die bijzonder populair blijven door de cartooneske aanpak.

We maken je content licht verteerbaar

Naast de uitrol en het beheer van het signage netwerk denken we ook mee om op een creatieve (soms ludieke) wijze een ernstig thema zoals ‘veiligheid’ op de schermen te lanceren. Onze grafische cel maakt regelmatig animaties en dashboards die klanten in staat stellen om zijn werknemers te beschermen tegen 'scherm vermoeidheid'. Via 3D mascottes en bijvoorbeeld ‘dansende koekjes’ slagen we er telkens in om iedereen zijn aandacht te trekken. En zonder het vaak te beseffen zoeken mensen uit de productie deze boodschappen op om een vervolg te zien van het verhaal.

Doelstellingen voor veiligheid en verbetering

Het gebruik van een ongevallenteller op digitale borden kan helpen bij het vaststellen van doelen voor veiligheid en verbetering. Door het bijhouden van ongevallen en het tonen van de vooruitgang, kunnen organisaties hun inspanningen richten op het verminderen van het aantal ongevallen. Koppel dit vervolgens aan een groepsbeloning indien een record sneuvelt, dan weet je dat je iedereen makkelijker aan boord krijgt.

Motivatie

Het tonen van de ongevallenteller kan werknemers motiveren om actief deel te nemen aan veiligheidsprogramma's en -initiatieven. Het visualiseren van de impact van veiligheidsinspanningen kan mensen aanmoedigen om veiligheidsprotocollen te volgen en zo het aantal ongevallen te verminderen.

Bekijk onze referenties

  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article
  • Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    Ongezien shoppingcomfort mede dankzij digital signage in vernieuwde INNO Woluwe

    De INNO-winkel in Woluwe Shopping Center heeft een indrukwekkende gedaanteverwisseling ondergaan. Die omvat behalve een restyling ook ingrijpende veranderingen in de winkelindeling. Net als de eerder vernieuwde department stores evolueert INNO Woluwe hiermee naar een premium grootwarenhuis met een exclusieve uitstraling en ongezien comfort voor de shoppers.

    Discover this article
  • Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Waarom digital signage de sleutel is tot een betere stadsbeleving in Vlaanderen

    Digital signage speelt een steeds belangrijkere rol in het stedelijk landschap van Vlaanderen. Bij Digitopia geloven we in de kracht van digitale schermen om de stedelijke omgeving te verrijken en te moderniseren. Of het nu gaat om het verbeteren van de mobiliteit, het versterken van de communicatie met burgers of het ondersteunen van toerisme en lokale handel: digital signage is een essentieel onderdeel van slimme steden.

    Discover this article
  • Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Minder vergaderen en toch beter communiceren?

    Door belangrijke informatie zichtbaar te maken op strategische locaties, worden medewerkers beter geïnformeerd en betrokken. Schermen verminderen de afhankelijkheid van e-mails en vergaderingen door belangrijke updates en mededelingen direct te tonen. Ze bevorderen ook de samenwerking en betrokkenheid door tweerichtingscommunicatie te ondersteunen en feedbackmogelijkheden te bieden.

    Discover this article
  • Startgids voor je digital signage project

    Startgids voor je digital signage project

    Digital signage is een krachtige manier om informatie te tonen op digitale schermen zoals reclame, informatieve mededelingen of interne communicatie. Deze gids leidt je door de basisstappen om een digital signage netwerk op te zetten.

    Discover this article
  • Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Digitopia verwerft THISPLAYS2

    Wommelgem, 26 juni - Digitopia, de pionier op vlak van Digital Signage en Smart Office Solutions, kondigt de overname aan van THISPLAYS2, sinds 2008 specialist in Digital Signage en Business Music oplossingen in de Retail omgeving. THISPLAYS2 zal vanaf heden opereren binnen de Digitopia Group. Met de overname verstevigt de groep haar positie als belangrijkste onafhankelijke Digital Signage, Business Music & Smart Office speler in de Benelux.

    Discover this article
  • AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    AI's opkomst in digital signage: welke nieuwe features mag je verwachten?

    Kunstmatige Intelligentie (AI) staat op het punt om een revolutie te veroorzaken in de technologische wereld Hoewel we nu al enkele veranderingen zien, is het vooral nog afwachten hoe AI digital signage in de toekomst zal transformeren. Dit biedt zowel gebruikers als bedrijven spannende en nieuwe apportuniteiten.

    Discover this article
  • Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Hoe zet je vandaag best een digitaal reclamescherm in?

    Investeren in een digitaal reclamescherm biedt verschillende voordelen voor bedrijven en organisaties. Digitale schermen kunnen dynamische en aantrekkelijke content weergeven zoals bewegende beelden, animaties en video's die veel meer aandacht trekken dan statische afbeeldingen. Bovendien bieden ze flexibiliteit en snelheid omdat content in real-time kan worden aangepast. Hierdoor kunnen bedrijven snel inspelen op nieuwe trends, aanbiedingen of veranderingen in de markt.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage