Lotus corporate digitopia website

Hoe digital signage meerwaarde biedt aan het succesvolle Lotus Bakeries

Lotus Bakeries blijft recordresultaten neerzetten, met dank aan de groei van de natuurlijke tussendoortjes (+25%), de stijgende populariteit van speculaas in het buitenland (+20%) en productinnovaties. Onze bescheiden rol in dit verhaal bestaat uit het ondersteunen van de veiligheid in de productie omgevingen op 3 sites in België.

2023 was een jaar van mijlpalen voor Lotus Bakeries. Het bedrijf haalde de kaap van 1 miljard euro omzet en veroverde een plaats in de top vijf van 's werelds populairste koekjes. Om op termijn de derde plaats te veroveren, blijft het bedrijf bij zijn gekende strategie, al zijn er ook enkele updates. 'We gaan meer de nadruk leggen op andere consumeermomenten dan bij de koffie: als snack onderweg of als ingrediënt van taart en tiramisu', zegt CEO Jan Boone (Bron: De Tijd). Sinds een aantal jaren wordt onze CMS / software gebruikt om de schermen aan te sturen in een aantal productievestigingen. Onze grafische cel wordt soms ingeschakeld om leuke animaties te maken om de veiligheidsinformatie aantrekkelijk over te brengen.

We maken ruwe data leesbaar

Correlatie, aggregatie en opmaak van plain data: gegevens worden omgezet in visuele informatie die kan worden aangevuld met widgets, indicatoren, tabellen, metrics, waarschuwingssystemen, ... Wij organiseren ze vervolgens in overzichtelijke dashboards, wallboards en zelfs volledig automatische afspeellijsten.

Play of proof

In productieomgevingen moeten klanten regelmatig aantonen dat bepaalde safety films of instructies x-aantal keer werden weergegeven op de schermen. Denk bijvoorbeeld aan de Europese Napo veiligheidsfilms die bijzonder populair blijven door de cartooneske aanpak.

We maken je content licht verteerbaar

Naast de uitrol en het beheer van het signage netwerk denken we ook mee om op een creatieve (soms ludieke) wijze een ernstig thema zoals ‘veiligheid’ op de schermen te lanceren. Onze grafische cel maakt regelmatig animaties en dashboards die klanten in staat stellen om zijn werknemers te beschermen tegen 'scherm vermoeidheid'. Via 3D mascottes en bijvoorbeeld ‘dansende koekjes’ slagen we er telkens in om iedereen zijn aandacht te trekken. En zonder het vaak te beseffen zoeken mensen uit de productie deze boodschappen op om een vervolg te zien van het verhaal.

Doelstellingen voor veiligheid en verbetering

Het gebruik van een ongevallenteller op digitale borden kan helpen bij het vaststellen van doelen voor veiligheid en verbetering. Door het bijhouden van ongevallen en het tonen van de vooruitgang, kunnen organisaties hun inspanningen richten op het verminderen van het aantal ongevallen. Koppel dit vervolgens aan een groepsbeloning indien een record sneuvelt, dan weet je dat je iedereen makkelijker aan boord krijgt.

Motivatie

Het tonen van de ongevallenteller kan werknemers motiveren om actief deel te nemen aan veiligheidsprogramma's en -initiatieven. Het visualiseren van de impact van veiligheidsinspanningen kan mensen aanmoedigen om veiligheidsprotocollen te volgen en zo het aantal ongevallen te verminderen.

Bekijk onze referenties

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer