Banking content digital signage digitopia kbc lobby

Doelgerichte content voor impactvolle schermervaringen in elke sector

In de dynamische wereld van digital signage is het afstemmen van de juiste content op je schermen essentieel voor het bereiken van je doelpubliek.

Of je nu actuele informatie deelt in een bank, verleidelijke aanbiedingen presenteert in een retailomgeving, de gastervaring verrijkt in hospitality, of productieprestaties communiceert in een industriële setting, het begrijpen van en afstemmen op je doelmarkt is cruciaal. We overlopen kort 4 sectoren waar we uiteenlopende verhalen zien op de schermen.

Financiële instellingen

In de banksector is het belangrijk om digitale schermen te gebruiken om relevante en nuttige informatie aan klanten te verstrekken. Communiceer zeker over deze topics:

Actuele rentetarieven, toon de huidige rentetarieven voor spaarrekeningen, leningen en andere financiële producten.

Financieel nieuws, houd klanten op de hoogte van belangrijke financiële ontwikkelingen, marktupdates en economisch nieuws.

Promoties en aanbiedingen, laat lopende promoties en speciale aanbiedingen zien voor verschillende financiële producten, zoals leningen, creditcards of spaarrekeningen.

Financiële educatie, bied educatieve content aan over verschillende financiële onderwerpen, zoals budgettering, beleggen, en het opbouwen van krediet.

Veiligheidsinformatie, herinner klanten aan bestaande veiligheidsmaatregelen en geef tips over hoe ze hun financiële gegevens kunnen beschermen.

Food & drink sector

In food & drink omgevingen (ketens of detailhandel) zoals bakkers, slagers, restaurants, cafés en bars, kunnen digitale schermen worden gebruikt om de customer journey te stroomlijnen, menu-items te promoten en relevante informatie te delen. Dit doe je via:

Menu's en prijslijsten, toon het menu met afbeeldingen van gerechten, prijzen en speciale aanbiedingen. Dit kan gasten helpen bij het maken van keuzes.

Seizoensgebonden specials, laat informatie zien over seizoensgebonden gerechten, drankjes of speciale menu-items die tijdelijk beschikbaar zijn.

Aanbiedingen en kortingen, promoot lopende aanbiedingen, happy hours of kortingen op specifieke gerechten en drankjes.

Allergeneninformatie, voorzie gasten van duidelijke informatie over allergenen en voedingsinformatie voor transparantie en om tegemoet te komen aan dieetbehoeften.

Bereidingswijze, toon korte video's of afbeeldingen van de bereidingswijze van populaire gerechten om klanten een kijkje achter de schermen te geven.

Hospitality omgevingen

In omgevingen, zoals hotels, sportresorts en andere accommodaties, kunnen digitale schermen worden gebruikt om de gastervaring te verbeteren, informatie te verstrekken en de interactie met gasten te versterken via:

Welkomstboodschappen, toon gasten een persoonlijke welkomstboodschap bij aankomst, met informatie over voorzieningen en services.

Informatie over voorzieningen, laat gasten weten over de beschikbare faciliteiten zoals zwembaden, fitnessruimtes, spa's, restaurants en andere recreatieve voorzieningen.

Evenementen en activiteiten, promoot lokale evenementen, excursies en speciale activiteiten die gasten kunnen bijwonen tijdens hun verblijf.

Instructies voor gebruik van faciliteiten, toon eenvoudige instructies voor het gebruik van voorzieningen zoals het gebruik van de fitnessruimte, het zwembad, de spa, etc.

Weer- en verkeersinformatie, houd gasten op de hoogte van het actuele weer en eventuele verkeersinformatie die van invloed kan zijn op hun verblijf.

Retail

In retailomgevingen worden displays ingezet om de klantervaring te verbeteren, de verkoop te stimuleren en relevante informatie te delen aan de hand van:

Productaanbiedingen, toon actuele aanbiedingen, kortingen en promoties om klanten aan te moedigen aankopen te doen.

Productdemonstraties, laat video's zien die productdemonstraties en tutorials bevatten om klanten te informeren over het gebruik en de voordelen van verschillende producten.

Nieuwe productlanceringen, breng klanten op de hoogte van recente productlanceringen en introduceer nieuwe producten op aantrekkelijke wijze. Seizoensgebonden content, pas de content aan op basis van seizoenen en feestdagen. Toon bijvoorbeeld kerstaanbiedingen of zomercollecties.

Klantgetuigenissen, laat positieve beoordelingen en getuigenissen van klanten zien om het vertrouwen in producten te vergroten.

Digitale catalogus, toon een digitale catalogus met producten, prijzen en beschikbaarheid om klanten te helpen bij het maken van geïnformeerde aankoopbeslissingen.

We maken je content succesvol

Onze aanpak is gericht op het succesvol maken van jouw verhaal. In plaats van te starten vanuit een technisch perspectief, proberen we eerst samen je behoeften, wensen en locaties te inventariseren voordat we een voorstel ontwerpen. Ongeacht de omvang van het project ondersteunen wij elk onderdeel van het proces van begin tot eind om te garanderen dat concept en content perfect aansluiten bij de doelgroep. En of dat nu klanten, werknemers of burgers zijn, onze expertise en ervaring rijkt ver genoeg om deze targets te identificeren en te bespelen.

Bekijk onze referenties

  • De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    De Aveve pop-up store: een groene oase met dynamische schermcommunicatie

    Om de winkelervaring en sfeer te optimaliseren maken alle Aveve-winkels al jaren gebruik van ons digital signage platform. Deze innovatieve pop-up store werd geïntegreerd in het bestaande display-netwerk van Aveve. Onze schermen, software en content creëren een levendige en meeslepende winkelomgeving waarin klanten volledig opgaan in de unieke sfeer en het duurzame karakter van Aveve.

    Discover this article
  • Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Modern voorraadbeheer wordt inzichtelijk met onze digitale schermen

    Voorraadbeheer is essentieel in logistiek en retail, maar de infrastructuur van belangrijke ruimtes zoals voorraadkamers en magazijnen is vaak verouderd. Deze zones zetten we regelmatig om naar intelligente centra die cruciale informatie weergeven.

    Discover this article
  • Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    Samenwerking tussen KBC en Immoscoop wordt zichtbaar in de kantoren

    KBC en Immoscoop hebben een strategische samenwerking waarbij ze de krachten bundelen om online vastgoed op een duurzame manier in de markt te zetten. Deze samenwerking begon in juni 2021. Het doel van het platform is om kandidaat-kopers een optimale beleving te bieden bij het selecteren, financieren, verwerven en verzekeren van hun toekomstige woning.

    Discover this article
  • Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Je stad of gemeente in beeld, altijd en overal

    Digitopia verzorgt al 18 jaar succesvol beeldschermcommunicatie (software, schermen, content en AV) bij meer dan 60 Vlaamse steden en gemeenten, publieke instellingen en veiligheidszones. We gebruiken graag onze expertise om te informeren en ondersteunen. We kunnen onze oplossingen, indien gewenst, eenvoudig aanbieden via diverse raamcontracten, waardoor er geen aanbesteding nodig is.

    Discover this article
  • Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Smile Invest treedt toe tot Digitopia en lanceert dgtgroup

    Digitopia, marktleider in digital signage en smart office solutions in België, verwelkomt Smile Invest als meerderheids-aandeelhouder. Deze strategische samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van Digitopia en biedt nieuwe kansen voor expansie op nationaal en internationaal niveau. Oprichter Jan Bussels en zijn ervaren team blijven actief betrokken bij het bedrijf en investeren mee in de transactie. Onder de nieuwe groepsnaam dgtgroup worden de activiteiten van Digitopia, Centomedia, Aviniti en Thisplays2 samengevoegd.

    Discover this article
  • Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    Samsung en Visionect versnellen de opkomst van E-paper: wat betekent dit voor jouw organisatie?

    De massaproductie door fabrikanten zoals Samsung en Visionect brengt een versnelling te weeg op deze duurzame markt. In een wereld waar digital signage voortdurend evolueert, biedt E-paper een duurzaam alternatief om informatie weer te geven. Met zijn unieke eigenschappen en veelzijdige toepassingen heeft E-paper de potentie om traditionele schermen aan te vullen én op sommige plaatsen te vervangen.

    Discover this article
  • Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    Flanders Investment and Trade brengt Centoview naar ISE in Barcelona

    ISE, oftewel Integrated Systems Europe, is de grootste internationale beurs voor audiovisuele- (AV) en system integrators. Dit evenement vindt jaarlijks plaats in Barcelona en trekt bezoekers aan uit allerlei sectoren zoals retail, technologie, entertainment, onderwijs en corporate. Bezoek stand G100 in Hall 5!

    Discover this article
  • De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De digitale toog: Een revolutie voor de horeca

    De introductie van de digitale toog is een mijlpaal voor onze klant. Met deze POS tool speelt Digitaletoonbank.be in op de vraag naar een moderne en gebruiksvriendelijke winkelervaring. Als technische en creatieve partner zijn we trots dat we ze ondersteunen bij de realisatie van dit vooruitstrevende project. Ontdek de voordelen van deze toonbanken alsook onze rol achter de schermen.

    Discover this article
  • De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    De verslaving aan het visuele: Meer schermen, minder connectie?

    In een tijdperk waarin technologie onze communicatie voortdurend vormgeeft zijn digitale schermen niet meer weg te denken. Of de boodschap verpakt wordt in de vorm van reclameborden in winkelcentra, interactieve displays in kantoren of informatiekiosken op luchthavens: digital signage heeft zich bewezen als een krachtig middel om informatie snel en effectief over te brengen.

    Discover this article
  • Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Hoe geïntegreerde displays sfeer en functionaliteit samenbrengen in hedendaagse ruimtes

    Het integreren van schermen in de omgeving wordt steeds belangrijker. Door displays te laten samensmelten in architectuur en interieurdesign, kunnen organisaties niet alleen de esthetiek bevorderen maar verhogen ze ook de interactie en betrokkenheid van passanten. Digitopia speelt hierin een sleutelrol door klanten te ondersteunen met oplossingen die zowel technisch als visueel aantrekkelijk zijn.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage