Banking content digital signage digitopia kbc lobby

Doelgerichte content voor impactvolle schermervaringen in elke sector

In de dynamische wereld van digital signage is het afstemmen van de juiste content op je schermen essentieel voor het bereiken van je doelpubliek.

Of je nu actuele informatie deelt in een bank, verleidelijke aanbiedingen presenteert in een retailomgeving, de gastervaring verrijkt in hospitality, of productieprestaties communiceert in een industriële setting, het begrijpen van en afstemmen op je doelmarkt is cruciaal. We overlopen kort 4 sectoren waar we uiteenlopende verhalen zien op de schermen.

Financiële instellingen

In de banksector is het belangrijk om digitale schermen te gebruiken om relevante en nuttige informatie aan klanten te verstrekken. Communiceer zeker over deze topics:

Actuele rentetarieven, toon de huidige rentetarieven voor spaarrekeningen, leningen en andere financiële producten.

Financieel nieuws, houd klanten op de hoogte van belangrijke financiële ontwikkelingen, marktupdates en economisch nieuws.

Promoties en aanbiedingen, laat lopende promoties en speciale aanbiedingen zien voor verschillende financiële producten, zoals leningen, creditcards of spaarrekeningen.

Financiële educatie, bied educatieve content aan over verschillende financiële onderwerpen, zoals budgettering, beleggen, en het opbouwen van krediet.

Veiligheidsinformatie, herinner klanten aan bestaande veiligheidsmaatregelen en geef tips over hoe ze hun financiële gegevens kunnen beschermen.

Food & drink sector

In food & drink omgevingen (ketens of detailhandel) zoals bakkers, slagers, restaurants, cafés en bars, kunnen digitale schermen worden gebruikt om de customer journey te stroomlijnen, menu-items te promoten en relevante informatie te delen. Dit doe je via:

Menu's en prijslijsten, toon het menu met afbeeldingen van gerechten, prijzen en speciale aanbiedingen. Dit kan gasten helpen bij het maken van keuzes.

Seizoensgebonden specials, laat informatie zien over seizoensgebonden gerechten, drankjes of speciale menu-items die tijdelijk beschikbaar zijn.

Aanbiedingen en kortingen, promoot lopende aanbiedingen, happy hours of kortingen op specifieke gerechten en drankjes.

Allergeneninformatie, voorzie gasten van duidelijke informatie over allergenen en voedingsinformatie voor transparantie en om tegemoet te komen aan dieetbehoeften.

Bereidingswijze, toon korte video's of afbeeldingen van de bereidingswijze van populaire gerechten om klanten een kijkje achter de schermen te geven.

Hospitality omgevingen

In omgevingen, zoals hotels, sportresorts en andere accommodaties, kunnen digitale schermen worden gebruikt om de gastervaring te verbeteren, informatie te verstrekken en de interactie met gasten te versterken via:

Welkomstboodschappen, toon gasten een persoonlijke welkomstboodschap bij aankomst, met informatie over voorzieningen en services.

Informatie over voorzieningen, laat gasten weten over de beschikbare faciliteiten zoals zwembaden, fitnessruimtes, spa's, restaurants en andere recreatieve voorzieningen.

Evenementen en activiteiten, promoot lokale evenementen, excursies en speciale activiteiten die gasten kunnen bijwonen tijdens hun verblijf.

Instructies voor gebruik van faciliteiten, toon eenvoudige instructies voor het gebruik van voorzieningen zoals het gebruik van de fitnessruimte, het zwembad, de spa, etc.

Weer- en verkeersinformatie, houd gasten op de hoogte van het actuele weer en eventuele verkeersinformatie die van invloed kan zijn op hun verblijf.

Retail

In retailomgevingen worden displays ingezet om de klantervaring te verbeteren, de verkoop te stimuleren en relevante informatie te delen aan de hand van:

Productaanbiedingen, toon actuele aanbiedingen, kortingen en promoties om klanten aan te moedigen aankopen te doen.

Productdemonstraties, laat video's zien die productdemonstraties en tutorials bevatten om klanten te informeren over het gebruik en de voordelen van verschillende producten.

Nieuwe productlanceringen, breng klanten op de hoogte van recente productlanceringen en introduceer nieuwe producten op aantrekkelijke wijze. Seizoensgebonden content, pas de content aan op basis van seizoenen en feestdagen. Toon bijvoorbeeld kerstaanbiedingen of zomercollecties.

Klantgetuigenissen, laat positieve beoordelingen en getuigenissen van klanten zien om het vertrouwen in producten te vergroten.

Digitale catalogus, toon een digitale catalogus met producten, prijzen en beschikbaarheid om klanten te helpen bij het maken van geïnformeerde aankoopbeslissingen.

We maken je content succesvol

Onze aanpak is gericht op het succesvol maken van jouw verhaal. In plaats van te starten vanuit een technisch perspectief, proberen we eerst samen je behoeften, wensen en locaties te inventariseren voordat we een voorstel ontwerpen. Ongeacht de omvang van het project ondersteunen wij elk onderdeel van het proces van begin tot eind om te garanderen dat concept en content perfect aansluiten bij de doelgroep. En of dat nu klanten, werknemers of burgers zijn, onze expertise en ervaring rijkt ver genoeg om deze targets te identificeren en te bespelen.

Bekijk onze referenties

Heb je digital signage of audiovisuele uitdagingen?

Vraag vrijblijvend informatie. Iedereen is welkom om onze digitale concepten en AV-oplossingen te ervaren.

Lees meer