Centomedia digitopia

Overname van IT-bedrijf Centomedia

Met de overname van IT-bedrijf Centomedia wordt Digitopia de grootste Belgische speler in digital signage. Beide bedrijven zullen samensmelten in de Digitopia Group.

Met de overname van IT-bedrijf Centomedia wordt Digitopia de grootste Belgische speler in digital signage. Beide bedrijven zullen samensmelten in de Digitopia Group. Met de overname realiseert Digitopia Group een omzet van 10 miljoen euro en beheert het meer dan 25.000 digitale touch points in zes landen. In de vestigingen in Schilde, Paal-Beringen en Kortrijk zijn nu in totaal 45 medewerkers actief. Jan Bussels blijft CEO en neemt samen met Sylvie Van de Leest de dagelijkse leiding waar van de groep.

Doorontwikkeling van Centoview CMS

“Met de overname van Centomedia wordt Digitopia Group met voorsprong de grootste Belgische speler in digital signage”, zegt CEO Jan Bussels. “De synergie tussen beide bedrijven en de gezamenlijke knowhow biedt ons de mogelijkheid om ook op Europees vlak een belangrijke speler te worden. Beide bedrijven kennen een gelijkaardige geschiedenis, maar tegelijk zijn er andere accenten gelegd. De focus op de ontwikkeling van Centoview (het CMS software pakket) om hoge zelfredzaamheid aan de gebruikers te bieden sluit naadloos aan bij de full service communicatiecapaciteit waarvoor Digitopia reeds gekend staat. Met nu meer dan veertig product- en communicatiespecialisten hebben we de oplossing én ervaring om elk marktsegment nog beter te bedienen.”

Ontdek alles over Centoview CMS

  • De transformatie bij Lunch Garden: Digitopia als onmisbare partner

    De transformatie bij Lunch Garden: Digitopia als onmisbare partner

    De restyling van de Lunch Garden restaurants is meer dan een likje verf; het is een sprong voorwaarts in de digitale toekomst. De integratie van digitale schermen, verzorgd door Digitopia, vormt een cruciaal onderdeel van deze make-over.

    Discover this article
  • Groenten en fruit in de kijker: Zo gebruikt Aartsen zijn digitale gevel

    Groenten en fruit in de kijker: Zo gebruikt Aartsen zijn digitale gevel

    Groenten- en fruitgigant Aartsen heeft zijn positie als internationale gateway in de Benelux versterkt met een hypermodern distributiecentrum in Sint-Katelijne-Waver. Een opvallend kenmerk van deze vestiging is de strategische inzet van een groot outdoorscherm. Hiermee zet het bedrijf zijn dynamische karakter en 'nonstopfresh'-filosofie letterlijk in de kijker.

    Discover this article
  • Digitopia aanwezig op de stand van Flanders Investment and Trade op de Smart City Expo

    Digitopia aanwezig op de stand van Flanders Investment and Trade op de Smart City Expo

    We zijn trots om als onderdeel van Flanders Investment and Trade (FIT) op deze vakbeurs te staan. Met onze ervaring in smart city communicatie bouwen we mee aan een toekomst waarin digitale schermen niet enkel informeren, maar ook verbinden. Betrouwbaar, schaalbaar en duurzaam, altijd met oog voor veiligheid en gebruiksgemak.

    Discover this article
  • Retail ruimtes boordevol digitale tools en nieuwe processen

    Retail ruimtes boordevol digitale tools en nieuwe processen

    Dit concept is meer dan alleen een nieuw showroomontwerp; het combineert fysieke ruimtes met digitale tools en nieuwe processen. Onze interactieve zuilen creëren een gepersonaliseerde, transparante en naadloze klantreis. Ze stellen klanten in staat om zelfstandig en op eigen tempo diepgaande informatie te verkennen.

    Discover this article
  • Baken in de wijk: digitale totems als kompas voor lokaal nieuws en verbinding

    Baken in de wijk: digitale totems als kompas voor lokaal nieuws en verbinding

    Steden en gemeenten zoeken naar manieren om hun inwoners snel, relevant en betrouwbaar te informeren, én tegelijk de sociale samenhang in buurten te versterken. Klassieke communicatiekanalen missen vaak het hyperlokale bereik en de onmiddellijke zichtbaarheid die nodig is om wijknieuws, evenementen en dienstverlening écht tot bij de mensen te brengen.

    Discover this article
  • De verborgen kosten van inconsistentie – Hoe Digital Signage tijd en middelen bespaart

    De verborgen kosten van inconsistentie – Hoe Digital Signage tijd en middelen bespaart

    Communicatie is belangrijk, zowel intern als extern. Hebt u zich ooit afgevraagd hoeveel tijd en middelen uw organisatie écht kwijt is aan het consistent verspreiden van informatie via al uw kanalen? Van interne memo's en bedrijfsupdates tot productinformatie en klantmededelingen, de kosten van inconsistentie en handmatige processen lopen verrassend hoog op.

    Discover this article
  • TML opent futuristische conceptstore op Ibiza met indoor LED-scherm van Digitopia

    TML opent futuristische conceptstore op Ibiza met indoor LED-scherm van Digitopia

    Ibiza, het eiland dat bekend staat om zijn bruisende feesten en trendsettende levensstijl, is een nieuwe bezienswaardigheid rijker: de gloednieuwe TML conceptstore. Deze innovatieve winkel opende onlangs zijn deuren en trok onmiddellijk de aandacht met een indrukwekkend indoor LED-scherm.

    Discover this article
  • CKS en Mayerline, gedeelde grensoverschrijdende ambities

    CKS en Mayerline, gedeelde grensoverschrijdende ambities

    Leegstand en dalende koopkracht teisteren veel shoppingregio's, maar sommige merken trotseren de storm met een heldere visie. Een treffend voorbeeld hiervan is de recente expansie van de Belgische modemerken CKS en Mayerline, die de grens overstaken en hun intrede deden in het pittoreske Sluis, Nederland.

    Discover this article
  • Is jouw digital signage netwerk écht duurzaam? De verrassende rol van hardware én software in je ESG-doelen

    Is jouw digital signage netwerk écht duurzaam? De verrassende rol van hardware én software in je ESG-doelen

    Ontdek hoe je kosten bespaart door handmatige processen te elimineren. Behaal ESG-doelstellingen met groenere hardware en energiebesparende software. Personaliseer je communicatie, waarborg de veiligheid en automatiseer rapportages.

    Discover this article
  • Techniekers stralen in nieuwe outfits: nu nog herkenbaarder voor de klant

    Techniekers stralen in nieuwe outfits: nu nog herkenbaarder voor de klant

    We hebben goed nieuws te melden vanuit dgtgroup! Onze techniekers in het veld zijn vanaf heden uitgerust met gloednieuwe bedrijfskleding. Deze update is niet alleen een esthetische verbetering, maar zorgt er vooral voor dat onze techniekers nog makkelijker te herkennen zijn voor onze klanten.

    Discover this article

Heb je digital signage vragen? Op zoek naar frisse content of interactieve ervaringen?

We hebben aantrekkelijke prijzen omdat we onze eigen digital signage software ontwikkelen. Ook de plaatsing van beeldschermen nemen wij volledig voor onze rekening.

Lees meer over digital signage