Triggers via beacons, sensoren, NFC, ...
Wij zien beacons een beetje zoals een offline cookie. Door gebruik te maken van een app op je smartphone en bluetooth-zenders (beacons) kan een klant worden herkend. Op basis van zijn profiel en gedrag kan een bepaalde service starten en het bezoek persoonlijker worden gemaakt. Daarmee wordt de koppeling gemaakt tussen online en offline en ontstaat een hyper-targeted service.
De eerste use cases waren vooral gericht op het versturen van pushberichten wanneer een klant in de buurt van een beacon kwam. Hier lenen beacons zich uitstekend toe, maar onze ervaring leerde ons dat een pushbericht alleen zinnig is als het bericht ook daadwerkelijk relevant is voor de klant op dat moment, op die plaats. Het is essentieel dat bij gebruik van 'push' altijd rekening wordt gehouden met de context van de klant om zo relevant mogelijk te communiceren.
Moeten er nog meer displays zijn?
Beelddragers voor zowel binnen als buiten. Transparante LCD displays, geveldisplays, indoor LED walls en klassieke videowalls... Digitopia adviseert je over beelddragers. Zo weet je snel welk display in jouw situatie het meest geschikt is. Vervolgens integreren we deze feilloos in je digital signage oplossing of interactieve toepassing.
Resitief of capacitief
Een resistief display is daadwerkelijke druk gevoelig en kan naast met de vingers ook met andere objecten, zoals een stylus, bediend worden. Capacitieve displays kunnen alleen met de vingers (of een stylus die de vingers nabootst) bediend worden. Deze variant maakt gebruik van lichte elektrische lading die over het gehele scherm verspreid is. Wanneer je met je vinger het display aanraakt wordt de elektrische stroom onderbroken (anders geleid) aangezien je lichaam elektriciteit geleidt.